شناسهٔ خبر: 37817305 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حریف استقلال را بشناسید؛ مغلوب ایرانی‌ها با حضور قاتل ویلموتس

تهران- ایرنا- تیم فوتبال الکویت در تقابل با نمایندگان ایرانی هیچ‌وقت برنده نبوده است و در آستانه نبرد این تیم با استقلال در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، بد نیست نگاهی به کارنامه این تیم کویتی بیاندازیم.

صاحب‌خبر -

تیم فوتبال استقلال ایران امروز در چارچوب مرحله دوم پلی‌آف مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۷:۵۰ دقیقه به وقت تهران باید در دبی به مصاف الکویت کویت برود. شاگردان فرهاد مجیدی در صورت پیروزی باید در مرحله نهایی پلی‌آف به مصاف الریان قطر بروند.

الکویت در حال حاضر در لیگ ۱۰ تیمی کویت در رده سوم قرار دارد. البته این تیم در صورت پیروزی در بازی عقب افتاده خود می‌تواند بالاتر از القادسیه و السالمیه به صدر جدول رده‌بندی صعود کند. الکویت در ۹ بازی قبلی خود تنها یک شکست داشته و دومین خط حمله برتر و دومین خط دفاع برتر لیگ کویت را به خود اختصاص داده است.

این تیم که سال گذشته قهرمان لیگ کویت شد در سوپرجام کشورش در برابر القادسیه شکست خورد تا دستش از یک جام از کوتاه بماند. با این حال آنها در تاریخ ۶۰ ساله خود ۴۷ عنوان داخلی را به دست آورده‌اند و سه بار نیز فاتح ای‌اف‌سی کاپ شده‌اند تا نخستین تیم کویتی لقب بگیرند که جام بین‌المللی کسب کرده‌اند.

ولید نصار ۶۰ ساله و کویتی هدایت الکویت را به عهده دارد. تیم او در پنج دیدار اخیرش به برتری رسیده و در مرحله قبلی پلی‌آف نیز توانستند با گل دقیقه ۱۱۹ فهد الهاجری با حساب ۲ بر یک از سد الفیصلی اردن بگذرند. الکویت می‌خواهد بعد از ۱۲ سال مجوز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد. آنها در سال ۲۰۰۸ با سایپای ایران در یک گروه بودند که ماحصل ۲ دیدارشان تساوی یک بر یک و یک شکست یک بر صفر بود. کیانوش رحمتی و میلاد زنیدپور برای تیم علی دایی در آن ۲ مسابقه گلزنی کردند. البته که الکویت سال قبل نیز در مرحله پلی‌آف به پست یک تیم ایرانی دیگر خورد و در برابر ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر با یک گل نتیجه را واگذار کرد. کریستین اوساگونا، مهاجم فعلی پرسپولیس در دقیقه ۱۱۰ تک گل مسابقه را به ثمر رساند.

الکویت به تازگی قهرمان جام پادشاهی کویت شد. در این تیم چند مهره خارجی نیز حضور دارند. علی عباس و امجد اطوان ۲ مهره عراقی تیم الکویت محسوب می‌شوند. هر ۲ نفر در تیم ملی عراق جزو مهره‌های کلیدی هستند و علا عباس (ستاره عراقی زننده گل پیروزی‌بخش تیم ملی این کشور در دیدار مقابل ایران تحت هدایت مارک ویلموتس در دیدار رفت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲) موفق شد در دیدار ایران و عراق در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ گل پیروزی‌بخش را در دقیقه ۹۳ به ثمر برساند. بیسمارک برزیلی و ۱۶۹ سانتی‌متری دیگر مهره مهم و خارجی تیم الکویت است. بازیکنی که به صورت قرضی از تیم القادسیه به الکویت پیوسته است. عبدول سیسوکو نیز به نوعی معروف‌ترین بازیکن خارجی الکویت است. او سابقه بازی در اودینزه ایتالیا، برست و تروای فرانسه، مایورکا و گرانادای اسپانیا و ... را دارد و پستش هافبک تدافعی است. جمعه سعید ساحل عاجی نیز به دلیل محدودیت بازیکن خارجی نتوانست به لیست آسیایی الکویت راه پیدا کند. هفت بازیکن تیم الکویت نیز در تیم ملی این کشور حضور دارند.

الکویت با آرایش ۱-۳-۲-۴ وارد میدان می‌شود. ۲ مدافع مرکزی این تیم کند هستند و استقلال می‌تواند از این ضعف آنها با استفاده از سرعت نفراتی چون مهدی قائدی و ارسلان مطهری بهره ببرد.

نظر شما