شناسهٔ خبر: 37803867 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پنتاگون:حمله موشکی ایران ۳۴ سرباز آمریکایی را دچار صدمات مغزی کرده است

پیش از این پنتاگون در دفعات پیشین از صدمات مغزی هشت سرباز آمریکایی و یازده سرباز آمریکایی در اثر حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد خبر داده بود؛ اما امروز این تعداد را به ۳۴ تن به روزرسانی کرد. هافمن سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد، هشت سربازی که پیش از این به خاطر جراحات وارده از عراق به آلمان اعزام شده بودند، برای ادامه معالجات به آمریکا، اعزام شده اند.

صاحب‌خبر -
پنتاگون:حمله موشکی ایران ۳۴ سرباز آمریکایی را دچار ضربه مغزی کرده است
 
تحریریه تابناک جهان؛ امروز جمعه چهارم بهمن ماه، سخنگوی پنتاگون در آمریکا اعلام کرد، شمار سربازان آمریکایی که در پایگاه عین الاسد عراق در حمله موشکی ایران، دچار صدمه مغزی شده اند، به ۳۴ تن رسیده است.دونالد ترامپ برای اینکه منتقدان تنش آفرینی های اخیرش در خاورمیانه را آرام کند، گفته بود که تعداد محدودی از سربازان آمریکایی سر درد گرفته اند و به چیزهای دیگری مبتلا شده اند،اما جراحاتشان جدی نیست!

به گزارش «تابناک»؛ پیش از این، پنتاگون در دفعات پیشین از صدمه مغزی مغزی هشت سرباز آمریکایی و یازده سرباز آمریکایی در اثر حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد خبر داده بود؛ اما امروز این تعداد را به ۳۴ تن به روزرسانی کرد.

«جاناتان هافمن»، سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام نمود: هشت از مجموع هفده سربازی که پیش از این به خاطر جراحات وارده از عراق به آلمان اعزام شده بودند، برای ادامه معالجات به آمریکا، اعزام شده اند.به گفته وی تعداد نه سرباز دیگر همچنان در آلمات تحت معالجه هستند.پیش از این شانزده نفر این سربازان در عراق و یک نفر آنان در کویت،تحت درمان قرار گرفته بودند.

این خبر از آنجا اهمیت می‌یابد که در فردای حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، دونالد ترامپ در مقابل چشم میلیون ها، بلکه میلیارد‌ها ببیننده تلویزیونی پشت میکروفون رفت و اعلام کرد که در حمله موشکی ایران، سربازان آمریکایی هیچ آسیبی ندیده اند. او پیشتر هم در شب حمله موشکی ایران، در توئیتی اعلام کرده بود که همه چیز خوب است.

با وجود این، نشانه‌هایی که مکرر در نشریات و رسانه‌های آمریکایی از عین الاسد گزارش می‌شد، از این حکایت داشت که وزارت دفاع آمریکا در این مساله، پنهانکاری کرده و به عمد شمار تلفات و جراحات وارده به سربازان آمریکایی را پنهان می‌کند. در مقطعی این پنهانکاری به حدی بالا گرفت که مقامات آمریکایی اعلام کردند، ترامپ از این تلفات بی خبر بوده و پنتاگون وی را در جریان جراحات وارده به سربازان آمریکایی قرار نداده است.

در این میان، دو تحلیل در بین تحلیلگران آمریکایی بیشتر از سایر تحلیل‌ها در روز‌های اخیر به چشم می‌خورد؛ عده‌ای معتقدند تیم ترامپ به عمد آسیب‌های وارده به سربازان آمریکایی را پنهان کرده تا انتقام ایران را کوچک نشان داده و ترامپ را یک پیروز واقعی در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی جلوه دهند. بر اساس این تحلیل آنان همچنین درصدد بودند تا با این پنهانکاری، ترامپ را از پاسخگویی در برابر افکار عمومی برای آتش افروزی اش در منطقه که دامان سربازان آمریکایی را هم گرفته، نجات دهند.

برخی دیگر نیز بر این باورند که پنتاگون بدین سبب این آمار را از رئیس جمهور پنهان کرده است، چون معتقدند ترامپ قابل پیش بینی نیست و نمی‌داند در صورت واکنش به حمله موشکی ایران، چه اتفاقاتی در انتظار سربازان آمریکایی در منطقه است؛ لذا وی را در این ارتباط بی خبر گذاشته اند تا در تحولات بعدی جان سربازان آمریکایی بیشتری به خطر نیفتد.

نظر شما