شناسهٔ خبر: 37802094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امام جمعه بندرعباس:

نگران آینده مردم سیل زده شرق هرمزگان هستم/ بشاگرد با وجود بارش‌ها هنوز تشنه است

امام‌جمعه بندرعباس گفت: اگرچه بحران در مناطق سیل‌زده فروکش کرده اما من برای آینده این مردم نگرانم که با انبوهی از مشکلات رخ‌داده، چه باید بکنند به همین‌سبب از همه مسئولان و مردم خواهش می‌کنم که بحران‌های پس از سیل را دو مرحله‌ای ببینند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از بندرعباس،حجت الاسلام والمسمین محمد عبادی زاده در خصوص سفرش به مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان بیان کرد: با گذشت حدود دو هفته از سیل هنوز راه دسترسی به ۹ روستای شهرستان جاسک مشکل دارد و تنها خودروهای کمک دار می‌توانند در این مسیر تردد داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اظهار کرد: آنچه در عکس‌ها و فیلم‌ها و خبرها به تصویر کشیده می‌شود با آنچه در آن مناطق می‌بینیم، متفاوت است؛ با وجود اینکه همه سرداران سپاه و گروه‌های جهادی همچون یک کارگر در خدمت مردم هستند اما همچنان مشکلات بسیاری برای مردم وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی تصریح کرد: مرحله اول کمک‌های مردمی است که اکنون به دست مردم سیل‌زده شرق هرمزگان می‌رسد اما مرحله دوم و اصلی آن است که مشکلات‌شان به‌طور ریشه‌ای پیگیری و رفع شود.

وی عنوان کرد: از رسانه‌ها گله دارم چرا که باید در زمینهٔ انعکاس اخبار سیل پررنگ‌تر بوده و بیشتر پای‌کار بیایند. در بشاگرد شرایط مطلوب نیست و ساختن پل رودخانه جگین باید در اولویت قرار بگیرد؛ زیرساخت‌های راه شامل پل‌ها و جاده‌ها اصلی‌ترین مشکل شهرستان بشاگرد است و تا زمانی که رفع نشود در انتقال مایحتاج مردم به روستاها موانع بسیاری وجود دارد.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به ضرورت برقراری برق روستاها و تأمین آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای حادثه‌دیده بشاگرد، اضافه کرد: با وجود همه فعالیت‌های صورت گرفته اما در بخش گافر هنوز شرایط مطلوبی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده از احداث پل موقت و یا دائمی روی رودخانه گابریک به‌عنوان مهم‌ترین کار اصولی برای تردد ساکنان ۳۰ روستای گافر به بخش مرکزی نام برد و تأکید کرد که هم‌اکنون با مشکلات بسیاری انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: بشاگرد یکی از پرباران‌ترین شهرهای استان اما متأسفانه همچنان تشنه است از این‌رو باید در آن سدهای آبخیزداری کوچک و بزرگ احداث و آب‌های حاصل از این باران‌ها مهار شوند، با رعایت این نکات بشاگرد می‌تواند در زمینهٔ کشاورزی، نمونه باشد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی خاطرنشان کرد: همچنین صنایع‌دستی بشاگرد هنوز برای مردم استان و کشور ناشناخته است و مسئولان کشوری و استانی باید در شناسایی و عرضه این محصولات به کشور تمهیداتی را بیندیشند.

نظر شما