شناسهٔ خبر: 37779637 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بيش از 60 درصد فرانسويان مخالف قانون بازنشستگي هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما از پاریس؛ نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد ۶۱ درصد فرانسویان مخالف قانون بازنشستگی جديد هستند.
براساس نظرسنجی موسسه آماری الاب (Elabe) که ساعاتی پیش برای شبکه تلویزیونی خبری BFM TV منتشر شد، مخالفان اصلاحات نظام بازنشستگی در مقایسه با ماه قبل چهار درصد افزایش داشته اند. این درحالیست که لایحه جنجال برانگیز و پر سر و صدای قانون بازنشستگی جمعه ۲۴ ژانویه (4بهمن) در شورای وزیران دولت فرانسه به ریاست مکرون بررسی می شود.
با شروع اعتصابات عليه مکرون که از 5 دسامبر سال گذشته آغاز شده است و همچنان به ویژه در بخش حمل و نقل ریلی ادامه دارد؛ بیش از شش فرانسوی از هر ده نفر فرانسوی معتقدند که رئیس دولت باید این اختلاف را بشنود.
طبق نظرسنجی الاب 61 درصد مردم فرانسه با این اصلاحات مخالفند و بر این باورند که رئیس دولت باید تغييرات خود را پس بگیرد و ۳۹ درصد معتقدند رئیس دولت "حق دارد این تغييرات را انجام دهد، زیرا در برنامه اش بوده است.
قرار است روز جمعه همزمان با بررسی لایحه نظام بازنشستگی جديد در دولت؛ اعتصابات و تظاهرات بسیار بزرگی آنطور که اتحادیه های کاری گفته اند شکل بگیرد.

نظر شما