شناسهٔ خبر: 37773019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرصتی که افزایش نرخ ارز برای بازار داخلی تجهیزات پزشکی ایجاد کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: حوزه تجهیزات پزشکی از حوزه‌هایی است که خیلی دیر کار کردن در آن شروع شد، از آنجایی که ارز دولتی به آن تخصیص داده می‌شد، همه وارد می‌کردند اما زمانی که ارز تک نرخی شد پیشرفت بسیار خوبی برای توسعه صنایع و تجهیزات پزشکی داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارو عصر امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

حسن قاضی‌عسگر در این مراسم اظهار‌ داشت: وقتی به اعداد و ارقام نگاه می‌کنیم متوجه اتفاقاتی که رخ می‌دهد، می‌شویم و باید در حوزه اقتصاد خیلی حساب شده و با سیاست‌های صحیح و عقلانی به پیش برویم تا بتوانیم موضوعات را مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: حوزه تجهیزات پزشکی از حوزه‌هایی است که خیلی دیر کار کردن در آن شروع شد، از آنجایی که ارز دولتی به آن تخصیص داده می‌شد، همه وارد می‌کردند اما زمانی که ارز تک نرخی شد پیشرفت بسیار خوبی برای توسعه صنایع و تجهیزات پزشکی داشتیم.

وی در ادامه بیان داشت: به ازای هر یک میلیارد دلار واردات 50 هزار فرصت شغلی به خارجی‌ها منتقل می‌شود، شاید خیلی از تأسیسات را نتوانید تولید کنیم اما مقدار زیادی از آن را می‌توانیم در داخل تولید کنیم و الان زمان آن رسیده است که با افزایش نرخ ارز که داریم فعالیت خوبی در این حوزه داشته باشیم.

قاضی‌عسگر همچنین خاطر‌نشان کرد: امیدوارم در آینده بتوانیم درصد بالایی از نیاز در حوزه صنایع و تجهیزات پزشکی را تولید کنیم زیرا سبب می‌شود گردش پول و توانمندی اقتصادی در کشور ایجاد شود؛ همچنین دست ما به بازار اوراسیا باز شده که شرکت‌ها باید برای صادرات تلاش و هدف‌گذاری کنند.

صنعت تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت انسان‌ها دارد

علی شالباف در نشست خبری اظهار‌ داشت: در این نمایشگاه شاهد حضور 115 شرکت از 6 استان هستیم که استان‌های تهران، اصفهان، خراسان، فارس، البرز و قم در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند؛ حدود 55 درصد از شرکت‌کنندگان از استان اصفهان بوده‌اند که 32 درصد از استان تهران و 13 درصد از سایر استان‌ها در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیر عامل‌ شرکت متحدان‌ آریا ادامه داد: این همایش با همکاری و مشارکت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شده است، فعالیت‌های این صنعت ارتباط مستقیمی با سلامت انسان‌ها دارد به همین دلیل سعی کردیم با توصیه و تاکیدی که داشتیم، حضور مشارکت‌کنندگان را ممیزی کنیم؛ فکر می‌کنم اگر دقیق‌تر به این موضوع توجه کنیم این موضوع سبب می‌شود مراجعه کنندگان با اطمینان بیشتری از نمایشگاه بهره‌برداری کنند.

وی تصریح کرد: همزمان با این نمایشگاه، همایش تخصصی نیز برگزار می‌شود، امیدوارم این نمایشگاه مورد توجه فعالان صنعت قرار گیرد و بتوانیم گام موثری در راستای اعتلای صنعت تجهیزات پزشکی برداشته باشیم.

اولویت در گزینش شرکت‌کنندگان بر اساس نیاز کشور بود

مجید نایب‌زاده هم در این مراسم اظهار داشت: نمایشگاه هر دو سال یک بار از سال 1387 در تقویم نمایشگاه‌های اصفهان قرار گرفته است، این همایش سیر تحول بسیار خوبی نسبت به استان‌های دیگر داشت و این طرح از ابتدای دهه 90 ایجاد شد زیرا نظارت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اداره تجهیزات پزشکی و غذا و دارو بیشتر شد و رویکرد به امور خدماتی تغییر کرد.

مدیر نمایشگاه‌های داخلی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بیان داشت: در سال‌های گذشته در کنار نمایشگاه نمایش‌های بسیار خوبی را در اصفهان داشته‌ایم؛ با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، برنامه‌های جنبی در کنار این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: اولویت ما در گزینش شرکت‌کنندگان بر اساس نیاز کشور و بازار بوده است، امیدواریم در ادامه بتوانیم همراه با رونق تولید، نمایشگاه را در عرصه‌های دیگر گسترش بدهیم.

در پایان این مراسم نیز روبان‌چینی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارو انجام شد و این نمایشگاه به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/63090/ج30/

نظر شما