شناسهٔ خبر: 37772953 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

انهدام باند پولشویی از طریق خرید ارز دیجیتال

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا از انهدام باند پولشویی و درگاه های جعلی خرید ارز دیجیتال خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 سرهنگ نوروزی گفت: اعضای یک باند مجرمانه در داخل و خارج کشور به صورت حرفه‌ای در زمینه راه اندازی درگاه‌های کلاهبرداری و سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان فعالیت می‌کردند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: با تلاش‌ها و بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان خبره پلیس فتا مشخص شد این باند با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم کارت‌های های افراد غیر، شناسایی و اغفال دختران جوان و شناسایی صرافی‌های متخلف، تهیه مدارک هویتی و... با راه اندازی ربات‌های مختلف و ارسال پیامک‌های انبوه حاوی پیوند درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی افراد می‌کنند.
 
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته سرنخ‌های بدست آمد که این افراد ضمن طراحی ربات‌های تلگرامی اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی و خروج وجوه در سطح کلان و مبالغ به دست آمده را صرف خرید زمین، خودرو، ارز‌های دیجیتال و... می‌کردند.
 
سرهنگ نوروزی گفت: ادمین‌های گروه تلگرامی مورد نظر با اسامی مستعار مختلف مورد شناسایی قرار گرفتند و تعدادی از متهمان دستگیر شده جزو سرشاخه‌های اصلی طراحی و انتشار ربات و پیوند‌های جعلی بودند و در سطح کلان با همکاری تعدادی از متهمان متواری به خارج از کشور اقدام به تبدیل وجوه سرقتی به ارز‌های دیجیتال می‌کردند.
 
رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا اظهار داشت:بر طبق مستندات موجود در یک روز بالغ بر چهار میلیارد ریال توسط متهمان از حساب مالباختگان برداشت و تبدیل به ارز‌های دیجیتال شده است.
 
وی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده، بیان کرد: برابر بررسی‌های صورت گرفته بر روی ربات‌ها و کانال‌های متهمان اطلاعات حدود ۱۲۰۰۰ کارت بانکی براورد و با همکاری مقام‌های قضایی و بانک مرکزی در جهت پیشگیری از سرقت مبالغ موجودی رمز‌های دوم غیر فعال و به مالکان آن‌ها اطلاع رسانی شد.

نظر شما