شناسهٔ خبر: 37770877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ریزش برف در همدان ادامه دارد

همدان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: به دنبال فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان این استان، ریزش زمستانی برف تا پایان هفته در بیشتر نقاط همدان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

محمدحسن باقری‌شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با ریزش  برف و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: سامانه فعال در آسمان همدان مناسب است و پیش‌بینی می‌شود ریزش‌های خوبی در سراسر استان داشته باشد.

باقری‌شکیب بیان کرد: این سامانه از شمال شرق اروپا وارد استان شده و ریزش‌های آن تا ساعت ۲ بامداد روز پنجشنبه تداوم دارد.

وی عنوان کرد: در پی فعالیت این سامانه، سطح معابر و جاده‌ها لغزنده می‌شود که توصیه می‌کنیم رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان افزود: این سامانه بارشی روز پنجشنبه از آسمان استان خارج و یک سامانه بارشی جدید از صبح جمعه وارد این استان می‌شود.

دمای هوای همدان به ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد

باقری‌شکیب ادامه داد: سامانه روز جمعه آنچنان قوی نیست و بیشتر در نیمه جنوبی استان با ریزش پراکنده برف فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: از روز یکشنبه هفته آینده با خروج سامانه بارشی دمای هوای همدان افت شدید می‌کند و دمای برخی از نقاط استان به ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش یابد.

باقری شکیب افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما