شناسهٔ خبر: 37770837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تسلط ارتش یمن بر ارتفاع مهم «جبل المنار» در شرق صنعاء

منابع نظامی در یمن خبر دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ضمن مقابله با حملات نظامی در شرق پایتخت، بر ارتفاع راهبردی «جبل المنار» مسلط شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز چهارشنبه موفق شدند ضمن دفع حملات ائتلاف سعودی در جبهه «نَهِم» در شرق پایتخت، بر ارتفاع مهم «جبل المنار» مسلط شوند.

منابع خبری در یمن از جمله وبسایت «صیرة پست» گزارش کردند که ارتش یمن موفق شد نیرو‌های وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» (رئیس جمهور مستعفی) را از جبل المنار عقب براند و بر آن مسلط شود.

به گفته این منابع، شب گذشته نیرو‌های وابسته به هادی (و ائتلاف سعودی) زیر آتش شدید ارتش یمن قرار گرفتند تا جایی که ارتش موفق شد آنان را عقب براند و تسلط خود بر جبل المنار و همچنین جاده «مأرب - جوف» را تکمیل کند.

نبرد جدید در جبهه شرق پایتخت (صنعاء) از سه روز پیش (دوشنبه سی دی) آغاز شد زمانیکه نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی و ائتلاف سعودی تلاش کردند با تشدید حملات در جبهه نهم، به سوی صنعاء پیشروی کنند.

ساعاتی پیش، وزارت دفاع دولت مستعفی یمن از شبه‌نظامیان خود خواسته بود با پیشروی به سمت صنعاء، پایتخت را از کنترل نیرو‌های دولت نجات ملی خارج کنند.

وبگاه خبری «المصدر اونلاین» یمن نزدیک به دولت مستعفی، امروز گزارش کرد که نیرو‌های «حوثی» موفق شده‌اند بعد از درگیری‌های شدید از «جبل جرشب» نفوذ کنند و خود را به منطقه «واغزة مجزر» برسانند تا بتوانند بر جاده «مأرب - الجوف» مسلط شوند.

نظر شما