شناسهٔ خبر: 37768721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین درنخستین سفر خارجی به تل آویو می رود/ نشست بیت المقدس با محوریت ایران و منطقه

رئیس‌جمهوری آرژانتین در اولین سفر خارجی‌ خود از زمان تصدی این سمت، امروز وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود و قرار است همراه با چند تن دیگر از سران و مقامات عالی جهان، در نشستی در بیت المقدس با محوریت ایران و منطقه خاورمیانه حضور یابد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آمریکا

تارنمای بوئنوس آیرس تایمز گزارش داد، "آلبرتو فرناندز" که ماه گذشته به عنوان رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین سوگند یاد کرد، قرار است امروز (روز چهارشنبه) در سفر به سرزمین های اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کند.

این سفر فرناندز به سرزمین های اشغالی در حالی انجام می شود که مقامات تل‌آویو قصد دارند در هفته پیش رو نشستی با حضور سران کشورهای جهان در سرزمین‌های اشغالی برگزار کنند.

رادیو بین‌المللی فرانسه روز گذشته در گزارشی در این زمینه نوشت: به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی اسرای اردوگاه مرگ آشویتز در جریان جنگ جهانی دوم، تل‌آویو قصد دارد در هفته پیش رو نشستی با حضور سران کشورهای جهان برگزار کند.

بزرگترین محور این نشست، تحولات مربوط به ایران و منطقه خاورمیانه خواهد بود.

ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون، رئیسان جمهوری روسیه و فرانسه و همچنین مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا، از جمله رهبران شرکت‌کننده در نشست سران جهان در بیت المقدس (اورشلیم) هستند.

طبق‌ گزارش‌ها از امروز تدابیر امنیتی در شهر قدس با حضور هزاران نیروی پلیس و امنیتی افزایش یافته است. نیروهای پلیس با همکاری نیروهای اطلاعاتی، تامین امنیت این نشست را که عمده مهمانان آن از کشورهای اروپایی هستند، برعهده خواهد داشت.

فرناندز دومین رئیس جمهوری آرژانتین است که به سرزمین های اشغالی سفر می کند. پیش از این "کارلوس منم" رئیس جمهوری اسبق آرژانتین در اکتبر 1991 به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود.

گزارش شده است که رئیس جمهوری آرژانتین نیز قرار است در نشست سازماندهی شده در تل آویو با حضور سران کشورهای جهان شرکت کند.

هنوز مشخص نیست که آبا آلبرتو فرناندز قرار است در سفر به تل آویو با دیگر مقامات جهان دیدار کند یا خیر اما دیدار خصوصی وی با مقامات رژیم صهیونیستی تعیین شده است.

اکسل کسیلوف فرماندار جدید بوئنوس آیرس که یهودی است، فرناندز را در این سفر همراهی می کند.

نظر شما