شناسهٔ خبر: 37768444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

بورس هفته کاری را با جهش ۵۲۰۲ واحدی به پایان رساند

شاخص کل بورس و اوراق بهادار آخرین روز کاری خود را با روند صعودی و جهش ۵۲۰۲ واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع ۴۰۶ هزار و ۱۰۴ واحدی به پایان رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (چهارشنبه 2 بهمن) در ابتدای معاملات در آخرین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 95 واحدی در ارتفاع 406 هزار و 104 واحد قرار گرفت اما در ادامه روز این روند ادامه یافت و شاخص کل بورس با رشد ۵۲۰۲ واحدی به ارتفاع ۴۱۱ هزار و ۲۱۱ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز جاری شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۱۳۸۸ واحد رشد معادل ۱.۲۸ درصد به ۱۰۹ هزار و ۷۴۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۴۳۰ واحد رشد معادل ۱.۸۸ درصد به ۱۳۱ هزار و ۸۵۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۶۲۱ واحد افزایش، معادل ۱۱.۸۸ درصد به ۸۷ هزار و ۹۵۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۳۰۴ واحد افزایش معادل ۱.۵۱ درصد به ۴۹۰ هزار و ۹۳۷ واحد، شاخص بازار اول با ۴۳۵۱ واحد افزایش معادل ۱.۵۰ درصد به ۲۹۴ هزار و ۶۳۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۰۳۰ واحد رشد معادل ۰.۹۵ درصد به ۸۵۵ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

 

صبح امروز بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای فولاد، شسپا، شبهرن، جم و خودرو به ترتیب با 153، 96، 92، 87 و 81 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای حکشتی با 149 واحد و شپنا با 130 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وپارس - بانك‌پارسيان‌ و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها نماد شپنا - پالايش نفت اصفهان روند صعودی دارد و باقی نمادها با رنگ سرخ در نمایشگر بورس به نمایش درآمده اند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای فملی با ۷۸۷ واحد، رمپنا با ۳۸۲ واحد، اخابر با ۳۷۳ واحد، فارس با ۳۵۵ واحد، همراه با ۳۳۷ واحد و حکشتی با ۱۷۹ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و تنها نماد جم با ۱۹۴ واحد افت بود که در صدر جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشت.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی را برای خود ثبت کردند و به این ترتیب، در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری ۶۴۳ هزار و ۹۹۱ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (سه شنبه اول بهمن) چهارمین روز کاری خود در هفته جاری را با ۳۷۹۸ واحد ریزش معادل ۰.۹۳ درصد و رسیدن به ارتفاع ۴۰۶ هزار ۸ واحد به پایان رساند. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۱۰۱۳ واحد افت معادل ۰.۹۳ درصد به ۱۰۸ هزار و ۳۵۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۳۲۹ واحد رشد معادل ۱.۰۴ درصد به ۱۲۹ هزار و ۴۲۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸۸۶ واحد افزایش، معادل ۱.۰۴ درصد به ۸۶ هزار و ۳۴۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۶۸۱ واحد کاهش، معادل ۰.۵۵ درصد به ۴۸۳ هزار و ۶۳۲ واحد، شاخص بازار اول با ۳۶۳۹ واحد افت معادل ۱.۲۴ درصد به ۲۹۰ هزار ۲۸۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۷۹۴ واحد ریزش معادل ۰.۴۵ درصد به ۸۴۷ هزار و ۲۴۰ واحد رسید.

 

در پایان معاملات روز گذشته وتجارت – بانک تجارت، وبملت – بانک ملت، فاراک – کاشین سازی اراک، خساپا – سایپا، ونوین – بانک اقتصاد نوین، فولاد – فولاد مبارکه اصفهان و شپنا – پالایش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی آنها روند نزولی را برای خود ثبت کرده اند. در پایان معاملات امروز نمادهای شپنا با ۴۴۰ واحد، فارس با ۴۳۵ واحد، شبندر با ۴۱۰ واحد، اخابر با ۳۶۶ واحد، فولاد با ۳۰۴ واحد، فخوز با ۲۹۹ واحد و پارسان با ۲۹۴ واحد افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند و به این ترتیب، در پایان چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۷۶۶ هزار و ۴۱۵ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۷۴۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

 

 

پایان پیام/ 50

نظر شما