شناسهٔ خبر: 37762158 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین

آغاز طرح تخصیص سهمیه سوخت وانت‌بارهای برون شهری قزوین

قهاری گفت: بر اساس طرح ساماندهی ناوگان وانت بارهای برون شهری استان، از اول بهمن ماه، تخصیص سهمیه سوخت وانت‌بارهای برون شهری استان بر اساس پیمایش ثبت شده محاسبه می گردد

صاحب‌خبر -

جبار قهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: در راستای اجرای این طرح که پیش از این به طور گسترده اطلاع رسانی شده بود، رانندگان وانت بار از این پس جهت دريافت سهميه عملكردی سوخت باید نسبت به دریافت مدارک و اسناد حمل شامل بارنامه، كارت هوشمند راننده، کارت هوشمند ناوگان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این طرح به انتظام بخشی در نحوه بهره برداری و تردد وانت‌بارها در جاده‌ها منجر خواهد شد، اضافه کرد: براساس قوانين و مقررات موجود در بخش حمل ونقل عمومی جاده ای هرگونه فعاليت در زمينه حمل ونقل برون شهری كالا منوط به داشتن اسناد حمل می باشد.

قهاری ادامه داد: از امروز رانندگان فاقد مدارک حمل بار و کارت هوشمند که در جاده های بین شهری تردد می‌کنند بر اساس قوانین و مقررات، توسط گشت‌های مشترک اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای و پلیس راه اعمال قانون خواهند شد از این رو توصیه می‌شود رانندگانی که تاكنون كارت هوشمند دريافت نكرده اند هرچه سریع‌تر به مراكز مجاز ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند مراجعه و جهت دریافت آن اقدام کنند تا در فعالیت حمل و نقلی و اختصاص سوخت ناوگان دچار مشکل نشوند.

به گفته وی متقاضیان برای اطلاع از نشانی مراکز ثبت نام و مدارک مورد نیاز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و نمایندگی شهرستان ها و همچنین سایت سازمان به نشانی www.rmto.ir مراجعه کنند.

وی افزود: مدارک و شرایط ثبت نام جهت دریافت کارت هوشمند راننده شامل داشتن حداقل 23 سال سن، گواهینامه رانندگی، مدرک پایان ابتدایی و با نهضت سواد آموزی، برگ سلامت جسمی و روحی، گواهی عدم اعتیاد، گواهی عدم سوء پیشینه، ارایه اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت(یا معافیت دایم) و 2 قطعه عکس و جهت ناوگان : کارت شناسایی وسیله نقلیه ، معاینه فنی معتبر، بیمه شخص ثالث و حداکثر سن ناوگان 20 سال می باشد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: رانندگان مشمول پس از ثبت نام و دريافت رسيد كارت می‌توانند برای دریافت بارنامه به كليه شركتهای حمل و نقل كالا در سراسر استان مراجعه کنند.

قهاری افزود: رانندگان ناوگان حمل‌ونقل وانت بار برون شهری در هنگام ثبت نام کارت هوشمند باید نسبت به اعلام شماره شبا حساب بانکی مالک حقیقی وسیله نقلیه اقدام نمایند.

 

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

نظر شما