شناسهٔ خبر: 3775770 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نایب رئیس مجلس مطرح کرد

مدیریت دانش‌بنیان سخن 1400 سال پیش قرآن است/ تمام تصمیمات ما باید مبتنی بر دانش باشد

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تصمیمات ما باید مبتنی بر دانش باشد و گر نه آن تصمیم قرآنی نیست و مدیریت دانش‌بنیان سخن 1400 سال پیش قرآن است و رفتار مبتنی بر غیرعلم بودن اثری ندارد.


به گزارش خبرگزاری میزان، نخستین جشنواره برترین‌های تربیت اسلامی شهر تهران امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، حجت‌الاسلام امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، سردار حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و جمعی از برگزیدگان حوزه تربیت اسلامی از اقشار مختلف در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ‌نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی، اظهار کرد: واقعیت این است که عالم ماده، عالم تحول و تغییر است و منشأ تغییر و تحول در ماهیت پدیده مادی نهفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: موجودات مادی بدون استثناء دارای 2 حیث وجدان، فعلیت و دیگری استعداد و قوه هستند و پدیده فاقد فعلیت و استعداد وجود ندارد.


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به ادبیات وحی و واقعیت تاریخ عالم مادی اذعان کرد: در حیات پدیده‌های عالم انسان از بالاترین استعداد برخوردار است و این استعداد متراکم از قابلیت آراستگی به کمالات بالاتر بهره‌مند بوده تا انسان از همه پدیده‌ها از افتخار خلیفة‌اللهی بهره‌مند شود.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به فعلیت رساندن استعداد از قوه به فعل تنها از راه تربیت ممکن می‌شود و هر چه مربی تواناتر، لایق‌تر و از معرفت بیشتر و عزم راسخ‌تری برخوردار باشد موفق‌تر خواهد بود.


وی با بیان اینکه تا یک دهه قبل بسیاری از رموز عالم پنهان بود گفت: خداوند متعال خود را مربی انسان نامیده است و در قله حکمت تدبیر و رحمت این کار را عهده‌دار شده است.


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: کسانی می‌توانند برای تعالی و تکامل مربی باشند که خود غرق در وجود خداوند باشند و اولین راه برای کسانی که دغدغه دیگران را دارند این است که صادقانه دغدغه خود را داشته و خود را تربیت کنند.


وی ادامه داد: مربی پرورشی آنگاه در دغدغه دانش‌آموز صادق است که دغدغه تربیتی خود را داشته باشد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آموزه‌های قرآن خاطرنشان کرد: انسان تربیت شده به میزان تربیت خود نورانی می‌شود و اگر ظلمتی بود بدانیم خود تاریک هستیم و تردیدی در آن نکنیم لذا برای نورانیت خودمان باید تلاش کنیم.


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خاتمه گفت: تمام تصمیمات ما باید مبتنی بر دانش باشد و گر نه آن تصمیم قرآنی نیست و مدیریت دانش‌بنیان سخن 1400 سال پیش قرآن است و رفتار مبتنی بر غیرعلم بودن اثری ندارد.

نظر شما