شناسهٔ خبر: 37752491 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تحول ترافیکی در انتظار استان های تهران و کرج

با افتتاح قطعه اول آزادراه شمال، انتهای بزرگراه همت و آزادراه جنوبی تهران، استانهای تهران و البرز شاهد تحول بزرگ ترافیکی خواهند بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  منوچهر خواجه لویی، معاون بنیاد مستضعفان در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره ایمنی آزاد راه شمال گفت: آخرین استاندارد‌های ایمنی دنیا و بیشتر از آن در این آزاد راه رعایت شده است اعم از پایدارسازی جداره‌های تونل ها، تهویه تونل ها، بحث مربوط به اطفای حریق و ... و این‌ها همه به دست متخصصان و مهندسان توانای کشور انجام گرفته است.

خواجه لویی با اشاره به این که ساخت این آزاد راه پیشرفت بزرگی در کار راه سازی کشور است گفت: این آزاد را اولین آزاد راه کشور با رویه بتنی است که بادوام‌تر است.

او درباره هزینه ساخت این آزاد راه افزود: برای ساخت قطعه اول آزادراه ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که به قیمت امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان یعنی حدود یک میلیارد تومان می‌شود.

خواجه لویی گفت: در تلاش هستیم طبق پیشنهادی که شد تا سال ۱۴۰۰ لاین رفت قطعه دوم را تمام کنیم و الان پیمانکاران با جدیت ۳ شیفته دارند کار را انجام می‌دهند و امیدوارم تا نیمه دوم سال ۱۴۰۰ مردم بتوانند از آن عبور کنند.

او گفت: با انجام هماهنگی‌ها و استقرار پلیس بهره برداری از قطعه اول در دهه فجر صورت خواهد گرفت.

خیر الله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: این را توجه داشته باشید که همه هزینه‌هایی که برای این طرح انجام شده در شرایط سخت اقتصادی و تحت تحریم بوده و این نشان می‌دهد که توان اقتصاد ما چقدر بالاست.

خادمی با بیان این که این آزاد راه طول مسیر را ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌کند گفت: علاوه بر صرفه جویی یک تا یک و نیم ساعته در وقت مردم، آزاد راه باعث صرفه جویی ۸۴ میلیون لیتر سوخت در طول سال می‌شود که برابر با مصرف یک روز سوخت در کشور است.

او درخصوص تعیین عوارض عبور برای آزاد راه شمال هم گفت: برای عوارض آزاد راه‌ها کمیته‌ای وجود دارد و نحوه قیمت گذاری بر اساس میزان هزینه صورت گرفته و زمان برگشت سرمایه تعیین می‌شود و عدد‌هایی پیشنهاد کرده ایم که شاید در سطح دولت هم مطرح شود و اندکی هم کاهش یابد، البته برای دریافت عوارض توقفی نداریم و از طریق سامانه تا ۲۴ ساعت بعد قابل پرداخت است.

نظر شما