شناسهٔ خبر: 37736386 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجلس 5 درصد بهای بلیط مسافری را به عنوان عوارض بین شهری به شهرداری داد

نمایندگان مجلس مقرر کردند پنج درصد بهای بلیط حمل و نقل برون‌شهری مسافر و فروش بلیط در داخل کشور با وسائل نقلیه زمینی و دریایی به‌عنوان عوارض به حساب شهرداری واریز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه اول بهمن) پارلمان در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد از بلیط مسافری را برای عوارض بین شهری اختصاص داد.

در جریان بررسی ماده 34 این لایحه و از 204 نماینده حاضر در صحن پارلمان، 130 نماینده رای موافق، و 53 نماینده رای مخالف و 2 نماینده رای ممتنع دادند.

در ماده 34 لایحه مالیات بر ارزش افزوده آمده است:

اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری مسافر و فروش بلیط در داخل کشور با وسائل نقلیه زمینی (به استثناء ریلی) و دریایی می کنند، مکلفند پنج‌درصد(5%) بهاء بلیط را با درج در بلیط و یا قرارداد (صورت-حساب)، حسب مورد، به عنوان عوارض شهرداری از مسافران أخذ و هر ماه حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبدأ سفر واریز نمایند. واریز عوارض مذکور بعد از موعد مقرر موجب تعلق جریمه ای به میزان دودرصد(2%) به ازای هر ماه تأخیر خواهد بود. اختلاف و استنکاف از پرداخت عوارض موضوع این ماده مشمول ماده (77) قانون شهرداری‌ها مصوب 11/4/1334 با اصلاحات و الحاقات بعدی خواهد بود.

همچنین در ادامه نمایندگان با ماده 35 این لایحه را نیز به تصویب رساندند.

براساس ماده 35، مالیات و عوارض موضوع این فصل به‌عنوان اعتبار مالیاتی محسوب نمی‌گردد. مالیات و عوارض موضوع مواد (30) و (32) این قانون به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می شود.

انتهای پیام/

نظر شما