شناسهٔ خبر: 37723480 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیش بینی آب و هوا ۳۰ دی/

باران و برف تا پایان هفته مهمان کشور است

ضیاییان با اشاره به ورود دو سامانه بارشی طی روزهای سه شنبه و جمعه به کشور، گفت: بارش برف و باران تا پایان هفته در مناطق مختلف کشور ادامه دارد و دمای هوا در این مدت کاهش محسوسی داشته و هوا سردتر می شود.

صاحب‌خبر -

«صادق ضیاییان» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: امروز دوشنبه از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته می شود و برای استان های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات البرز در استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان بارش برف و باران داریم.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: امروز در جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق و در مناطی از شرق تهران، اصفهان و قم بارش پراکنده پیش بینی می شود که این سامانه بارشی به تدریج اواسط سه شنبه ( 1 بهمن) از مرزهای شمال شرق کشور خارج می شود.

 

ضیاییان با اشاره به ورود سامانه بارشی از غرب کشور طی روز سه شنبه، گفت: در استان های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه های البرز، سواحل دریای خزر و مرکز بارش باران و برف و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه ضمن تقویت این سامانه گسترده فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و با شدت کمتر در شرق و دامنه های جنوبی البرز خواهد بود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: در مناطق سرد و مرتفع بارش به شکل برف و در نواحی جنوبی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

 

ضیاییان گفت: روز چهارشنبه در ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب اصفهان بیشترین میزان بارندگی را خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: پنجشنبه ( 3 بهمن) فعالیت این سامانه در اکثر مناطق کشور خواهد بود و به تدریج از اواخر وقت جمعه این سامانه از جنوب شرق کشور خارج می شود.

 

ضیاییان با اشاره به ورود سامانه دوم بارشی طی روز جمعه از شمال غرب و غرب کشور، گفت: از دوشنبه تا اواخر هفته جاری با نفوذ هوای سرد بر نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن، دمای هوای کشور کاهش یافته و سردتر می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران روز سه شنبه نیمه ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، در اواخر وقت بارش پراکنده پیش بینی می شود.

پایان پیام/ 47

نظر شما