شناسهٔ خبر: 37721559 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به دلیل تمایل نداشتن بانک‌ها

انصراف سرمایه گذار صنایع جوار ریلی راه آهن شرق از اجرای طرح

خبرگزاری صداوسیما

انصراف سرمایه گذار ، طرح صنایع جوار ریلی راه آهن شرق را بدون متولی گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، این طرح که عملیات اجرایی آن دهه فجر پارسال با حضور استاندار آغاز شد و انصراف سرمایه گذار صنایع جوار ریلی راه آهن شرق از اجرای طرحقرار بود فاز اول آن ، دهه فجر امسال به بهره برداری برسد با انصراف سرمایه گذار به سرنوشت نامعلومی دچار شد.
مرکز خرید لوکوموتیو و احداث کارخانه نگهداری و تعمیر لوکوموتیو و واگن‌های باری ، قرار بود در کنار راه آهن شرق راه اندازی شود تا سبب توسعه حمل و نقل ریلی در این منطقه شود.
رئیس هیات مدیره شرکت صنایع جوار ریلی راه آهن شرق، با بیان اینکه این شرکت تاکنون حدود ۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح هزینه کرده است گفت: با همکاری استاندار خراسان جنوبی و سایر مسئولان، زمین مورد نیاز ایجاد این مرکز و کارخانه، تأمین، تمام مجوز‌های راه اندازی آن اخذ و عملیات تسطیح و آماده سازی زمین انجام شده است.
مجتبایی هزینه راه اندازی این طرح بزرگ را حدود ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای خرید لوکوموتیو‌ها ۴۰ میلیارد تومان و احداث کارخانه نگهداری و تعمیر لوکوموتیو و واگن‌های باری در فاز اول به ۲۵ میلیارد تومان نیاز است.
وی گفت: در مرحله اول ۲ لوکوموتیو از شرکت داخلی مپنا خریداری کردیم که آماده واگذاری است اما به علت دریافت نکردن تسهیلات بانکی ، قادر به پرداخت هزینه خرید نیستیم.
رئیس هیات مدیره شرکت این طرح افزود: درخواست دریافت تسهیلات به دو بانک صنعت و معدن و بانک توسعه تعاون ارائه شد اما هیچ کدام از این دو بانک تمایلی به پرداخت تسهیلات نداشته اند و با پرداخت نشدن آن ، این شرکت دیگر رغبتی برای سرمایه گذاری و راه اندازی این طرح ندارد.
زارع نیا رئیس اداره صنعت و معدن طبس هم گفت: راه اندازی مرکز خرید لوکوموتیو و احداث کارخانه نگهداری و تعمیر لوکوموتیو و واگن‌های باری ، زمینه اشتغال حدود ۷۰۰ نفر را فراهم می‌کند که علاوه بر این موضوع ، با توجه به اهمیت راه آهن شرق به عنوان کریدور حمل بار ، توسعه حمل و نقل ریلی را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما