شناسهٔ خبر: 37690824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با رأی مجلس؛

عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلف به ثبت معاملات خود در سامانه مودیان شدند

با موافقت نمایندگان مجلس عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلف به عضویت و ثبت معاملات خود در سامانه مودیان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان و در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده ۱۲ آن موافقت کردند.

طبق ماده ۱۲: عرضه کنندگان کالا‌ها و خدمات که به موجب این قانون و سایر قوانین از مالیات و عوارض معاف می‌باشند و همچنین فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آ‌زاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی که حجم معاملات سالانه آن‌ها از مبلغی که به پیشنهاد سازمان به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد بیشتر باشد مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مودیان هستند.

این حکم شامل کلیه مناطق کشور از جمله مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می‌شود، متخلفان از حکم این ماده علاوه بر جریمه موضوع بند ب ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب ۲۱ مهر ۱۳۹۸ مشمول جریمه‌ای معادل ۹ درصد ارزش معاملات ثبت نشده در سامانه مذکور می‌شوند. آ‌یین نامه اجرایی این ماده در خصوص مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی ظرف مدت ۳ ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد سازمان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تهیه می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما