شناسهٔ خبر: 37690693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مجلس مصوب کرد؛

ثبت معاملات در سامانه مؤدیان، به منزله ثبت در دفاتر قانونی است

نمایندگان مجلس تصویب کردند که از این پس ثبت معاملات و خرید و فروش در سامانه مؤدیان، به منزله ثبت در دفاتر قانونی است همچنین ثبت معاملات و اطلاعات نیروهای مسلح در خصوص اقلام محرمانه در سامانه مؤدیان، مطابق دستورالعملی است که توسط وزارتخانه های اقتصاد و دفاع تهیه و ابلاغ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ۱۴۳ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه با ماده ۱۳ آن موافقت کردند. 

در ماده ۱۳ آمده است: پس از راه اندازی سامانه مؤدیان، همه مشمولان این قانون موظفند به ترتیبی که سازمان مقرر و اعلام می‌کند، در سامانه مزبور ثبت نام نموده و معاملات خود را در آن ثبت نمایند. ثبت معاملات (خرید و فروش) در سامانه مؤدیان، به منزله ثبت در دفاتر قانونی است. تا آن زمان، ترتیبات ثبت نام، نحوه ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی به آن ها حسب مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷/۲/۱۷ و اصلاحات بعدی آن است. در سایر موارد، مفاد این قانون جاری است. ثبت معاملات و اطلاعات نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص اقلام محرمانه در سامانه مؤدیان، مطابق دستورالعملی می باشد که توسط وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی (سازمان) و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود.

نظر شما