شناسهٔ خبر: 3768100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سلیمی: ایستادگی انقلاب مقابل نظام لیبرال دموکراسی دلیل وقوع فتنه ۸۸ بود

نسیم

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگوی‌مشروح با «نسیم» افزود: ناکارآمد نشان دادن نظام، جنگ اقتصادی و طولانی شدن پرونده هسته‌ای از عوارض فتنه بود/ برخی می‌خواهند جای مدعی و محکوم عوض شود

صاحب‌خبر -

علیرضا سلیمی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو مشروح با «نسیم» اظهار داشت: از سال‌ها قبل غربی‌ها بحث انقلاب مخملی در ایران را پیگیری می‌کردند و علت آن چند نکته بود. نکته اول این بود که ایران کانون حرکت اسلامی در پنجاه سال اخیر بوده و اگر این نکته کانونی دچار آشفتگی بشود بالطبع حواشی این نکته کانونی در کشورهای منطقه دچار چالش می‌شود.

وی افزود: نکته دوم این است که گفتمانی در دنیا که با انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی، اجتماعی و بعد اندیشه و مبانی رایج شد که یک گفتمان جدید بود و گفتمان سکولاریسم غربی را به جد به چالش کشید. برای اینکه این گفتمان با معضل مواجه شود و به افکار عمومی دنیا این نکته گفته شود که این گفتمان قدرت اداره کشور خود را ندارد چه برسد به اینکه بتواند به عنوان یک گفتمان غالب دارای منطق قوی با گفتمان‌های رایج دنیا سرشاخ شود.

سلیمی ادامه داد:  به همین دلیل با تلاشی بی‌وقفه به دنبال ایجاد آشفتگی و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی بوده و هستند. این جنگ اقتصادی که علیه ما راه‌اندازی شده و بحث پرونده هسته‌ای که طولانی می‌شود قصه عمده این است که ما از مبانی جمهوری اسلامی دست برداریم.

نماینده مردم بیجار در مجلس افزود:  غربی‌ها به دنبال این هستند که ما را در دنیا به حاشیه برانند و این گفتمان را یک گفتمان ناکارآمد جلوه دهند. فتنه 88 برای به چالش کشیدن این گفتمان بود.

طلوع خورشید انقلاب اسلامی، باعث غروب تفکر لیبرال دموکراسی غربی شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اصرار غرب به تفکر لیبرال دموکراسی اشاره کرد: غربی‌ها زمانی که بحث پایان تاریخ را مطرح کردند و گفتند که دموکراسی غربی آخرین روش برای اداره دنیا است و تفکر برتری از این مدل قابل ارائه نیست. در این شرایط انقلاب اسلامی و خورشید مردم سالاری دینی به مردم نشان داده شد و موجی از شیفتگی به این روش در دنیا ایجاد شد. همین نکته باعث تعارض و تضاد آنها با ما شد که به این نقطه رسید.

وی اظهار داشت: نکته بعدی این است که بعد از انقلاب اسلامی یعنی از سال 57 به بعد گرایشی جدی را در کشورهای اروپایی به سمت معنویت و عرفان و حتی به صورت خاص، گرایش به اسلام را مشاهده کردیم. جمعیت مسلمانان روز به روز در حال افزایش است و این یک وحشتی سر تا پای سردمداران نظام سلطه را فرا گرفته است.

سلیمی ادامه داد: غربی‌ها برای اینکه جلوی این روند رو به افزایش گرفته شود چند اقدام را انجام دادند. یکی بدنام کردن اسلام یعنی ارائه یک چهره خشن از اسلام ترویج تکفیری‌ها و تبلیغ اقدامات سخیفی که گاه در بعضی از کشورهای اسلامی توسط بعضی از افراد ساده‌دل انجام می‌شود مثل قمه‌زنی که این مسائل را خیلی پررنگ نشان می‌دهند. تقویت طالبانیسم، اسلام واقعی را همان اسلام طالبانی معرفی می‌کند. جنایات داعش را پررنگ می‌کنند.

انقلاب اسلامی نظام اربا رعیتی استکبار را نابود کرد

وی افزود: نظام سلطه هیچگاه نمی‌خواهد که دیگران حرفی برای گفتن داشته باشند. نظام بین‌المللی یک نظام ارباب رعیتی بود که خودشان را ارباب و سایر کشورها را رعیت حساب می‌کنند. نظام اسلام آمده بود و این نظام ارباب رعیتی را شکسته بود.

سلیمی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل فتنه 88 این بود که نظام آهنین را نظام اسلامی شکسته بود و این نظام قدرت نه گفتن به نظام سرمایه‌داری و نظام سلطه را داشت. ما به غربی‌ها نه گفته بودیم. غربی‌ها می‌خواستند کشور ما را در اذهان عمومی و افکار عمومی دنیا تحقیر کنند. فتنه 88 برای این بود که کسی قدرت نه گفتن به ما را ندارند و هر کشور و ملتی که به ما نه بگوید به این فتنه‌ها دچار می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس به جفای فتنه‌گران در حق ملت اشاره کرد و افزود: در فتنه 88، 30 نفر کشته شدند و صدها بانک آتش زده شد. بخش عمده‌ای از تحریم‌هایی که علیه کشور ما تدارک دیده شد بعد از فتنه اتفاق افتاد. بعضی از پایه‌های فتنه به آمریکا رفتند و آنها را به اعنال قطعنامه 1929 که سخت‌ترین تحریم‌های غرب بر علیه نظام ما بود تحریک کردند.

وی ادامه داد: فتنه‌گران ملت را با رنج مواجه کردند. سال‌هاست که مردم با مسائل اقتصادی مواجهه هستند. دلیل همه این‌ها فتنه 88 است. نظام اسلامی را متهم به تقلب کردند و این چیز کمی نبود. به مقدسات توهین کردند. در روز عاشورا کف زدند. این جماعت روی بنی‌امیه را سفید کردند. ضد انقلاب مثل کومله، بهائی‌ها و مجاهدین را تحریک کردند.

نظام اسلامی 8 ماه از سر دلسوزی و ملاطفت به دنبال جذب سران فتنه بود

سلیمی اظهار داشت: علیرغم اینکه نظام اسلامی 8 ماه از سر دلسوزی و ملاطفت به دنبال جذب سران فتنه بود و هر چه به این افراد توصیه کرد فایده‌ای نداشت و با لجاجت بیشتر به اقدامات خود ادامه دادند.

وی به توهین‌های فتنه‌گران اشاره کرد و اظهار داشت: به تمثال امام راحل توهین شد. شعار دادند که "انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است"، شعار "نه غزه نه لبنان"، شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" یعنی میراث ماندگار امام را زیر سوال بردند. سران فتنه این افراد را مردان خداجو می‌نامیدند، یعنی همین آدم‌کش‌ها و آشوب‌گرها و همان کسانی که می‌گفتند اصل نظام نشانه است.

سلیمی افزود: همان‌هایی که نتانیاهو می‌گفت این افراد سربازان ما در خیابان‌ها هستند. حال نباید این افراد در یک دادگاه صالح محاکمه شوند؟ در کشورهای دیگر انقلاب مخملی معمولاً رهبری مثل رهبر ایران ندارند و مردمی مثل مردم بصیر ما ندارند. کدام کشور با آشوبگر و با کسی که مردم را ترور می‌کند و با کسی که علیه رهبری عادل خروج کرده تا این اندازه مماشات می‌کند؟.

نماینده مردم بیجار در مجلس افزود: نظام اسلامی یک نظامی است که با رأفت با سران فتنه رفتار کرده است. انتظار می‌رود کسانی که رأفت نظام را می‌بینند و جای مدعی یکی از مشکلاتی که ما امروز داریم بعضی از دست اندرکاران حاضر نیستند جمله‌ای از فتنه بر زبان جاری کنند. برخی از مسئولین حاضر نیستند سران داخلی فتنه را محکوم کنند. حاضر نیستند ریشه‌های فتنه را از سازمان سیا، موصاد و... نشأت گرفته را ببینند. حاضر نیستند دست پیدا و پنهان امثال مایکل لنین که در این فتنه‌ها نقش‌آفرینی کردند را ببینند.

جریانی در کشور به دنبال تسهیل فتنه هستند و می‌خواهند جای مدعی و محکوم عوض شود

وی اضهار داشت: به نظر می‌رسد که یک جریانی در کشور به دنبال تسهیل فتنه به دنبال این است که جای مدعی و محکوم را عوض کند هیچ، بلکه برخی مطالباتی هم از نظام اسلامی دارند. سئوال ما این است کسانی که این همه خیانت کردند چرا از مردم عذرخواهی نمی‌کنند؟. چرا علیرغم اینکه آغوش ملت ما باز است و ملت ما با رحمت و عاطفه برخورد کرده چرا حاضر نیستند که یک جمله بگویند که ما اشتباه کردیم؟. آیا این نشانه این نیست که اینها با پروگری به دنبال مطالبه از نظام اسلامی هستند؟. علت اینکه بعضی از اینها حتی یک خط تا به حال از مردم عذرخواهی نکردند چیست؟

نظر شما