شناسهٔ خبر: 376682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فراخوان مقاومت فلسطین برای قیام علیه صهیونیست‌ها

گروه‌های مقاومت فلسطین، فلسطینی‌ها را به قیام علیه رژیم اشغالگر و درگیری با این رژيم در تمام سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و غزه فراخواند.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن تبریک به ملت فلسطین برای شروع انتفاضه سوم در کرانه باختری، غزه، قدس و سرزمین‌های اشغالی، فلسطینی‌ها را به قیام عمومی و درگیری با اشغالگران با تمام قدرت فراخواند.
وی تاکید کرد، ترور شماری از مبارزان گردان‌های قسام و مقاومت توسط رژیم صهیونیستی بحران جدی است و دشمن اسرائیل باید بهای آن را بپردازد.
هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی روز گذشته حملات خود علیه نوار غزه را از سر گرفتند و در این میان هفت مبارز گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس را در شرق غزه به شهادت رساندند.
با شهادت این هفت تن شهدای روز گذشته فلسطین به 11 نفر رسید. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بین گردان‌های خود بسیج عمومی اعلام کرد.
دو نفر از اعضای این جنبش در حملات هوایی ارتش اسرائیل به نواز غزه به شهادت رسیدند.
این در حالی است که انتفاضه جوانان فلسطینی بیت‌المقدس در شرایطی وارد ششمین روز خود شده است که رژیم صهیونیستی از مقابله با آن و سرکوبش عاجز مانده است.
در پی به شهادت رساندن نوجوان فلسطینی دامنه تظاهرات و درگیری فلسطینیان با نظامیان اسرائیلی به شهرهای مختلف کشیده شده است و سرزمین‌های اشغالی نیز صحنه درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها است.
در بیت‌المقدس نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی جوانان فلسطینی گاز اشک‌آور و گلوله شلیک کردند که به زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌ها منجر شد. عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی نیز با نظامیان صهیونیست درگیر شدند که تعدادی از تظاهرکنندگان مجروح و 12 تن دیگر بازداشت شدند.
در همین رابطه یک شهرک‌نشین صهیونیست با کامیون خود دو فلسطینی را نزدیک حیفا زیر گرفت و کشت.
همچنین شماری از شهرک‌نشینان افراطی با یورش به نماز خانه‌ای در شهر قدس اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و پاره کردن صفحات و پرتاب آن به زمین کردند.
در شهر اریحا در شرق کرانه باختری نیز درگیری شدیدی بین صدها جوان فلسطینی با نظامیان صهیونیست روی داد که 50 فلسطینی مجروح شدند.

نظر شما