شناسهٔ خبر: 37650496 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۳۸۰۰ مگاوات در بخش مصرف برق کشور صرفه جویی شد

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: در تابستانی که پشت سر گذاشتیم بیش از سه هزار و ۸۰۰ مگاوات در بخش مصرف صرفه جویی شده و امیدوار به تداوم این روند هستیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، همایون حائری در جلسه معارفه مدیر عامل جدید شرکت برق استان اردبیل عنوان کرد: شرکت‌های توزیع ویترین و سردمدار فعالیت‌های صنعت برق هستند که کل علوم مهندسی، اقتصادی و علوم اجتماعی را شامل می‌شود.

وی افزود: در تابستانی که پشت سر گذاشتیم با مدیریت شرکت توانیر و همکاران صنعت برق بیش از سه هزار و ۸۰۰ مگا وات در بخش مصرف صرفه جویی شده است همچنین در مورد حذف قبوض کاغذی از لحاظ محیط زیستی و اقتصادی بهره بردیم.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: به ازای هر کیلو وات ساعت باید ۳۰۰ و یا ۴۰۰ یورو پول بپردازیم و اگر این مقدار تبدیل به ریال شده و به پنج هزار ضرب شود مشخص می‌شود که با صرفه جویی در مصرف برق چقدر صرفه اقتصادی ایجاد شده است.

حائری افزود: امیدواریم روزی برسد که کار‌هایی که در شرکت توزیع برق انجام می‌شود الگوی سایر سازمان‌ها قرار گیرد و لازمه این کار فعالیت شبانه روزی و کار تیمی مشترک است.

وی یادآور شد: خدمت رسانی به مردم از اولین وظایف ما است و در این راستا طراحی شبکه باید متناسب با فضای شهر و مبلمان شهری و با هدف زیبا سازی آن باشد به طوری که در مناطقی که، چون استان اردبیل زیبا است کاری کنیم که با استفاده از پایه‌های زیبا و کابل خود نگهدار شبکه ما هم زیبا باشد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت نصب شده دو برابر مصرف استان می‌باشد و این برق مازاد باید در راستای شکل گیری صنایع باشد، وقتی صنایع استان شکل بگیرد، اشتغال زایی نیز بیشتر می‌شود و فرصتی برای مردم ایجاد خواهد شد تا جوانان این استان مشغول به کار شوند و در این زمینه باید فرصتی برای مردم ایجاد کنیم.

نظر شما