شناسهٔ خبر: 37646521 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با هدف توسعه فناوری‌های نوین؛

۲۱ هزار طرح پژوهشی در کشور حمایت شده است + اینفوگرافی

برای توسعه فناوری‌ها نیاز است تا از پژوهشگران حمایت لازم صورت گیرد و این امر بر عهده صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، از ابتدای بشر تا امروز همه انسان‌ها بسته به توان وسوادشان تلاش کرده‌اند تا نوآوری داشته باشند، زیرا نمی‌توان منکر تاثیر علم و فناوری بر زندگی بشر شد. در چند دهه گذشته تحقیقات علمی و فناورانه محققان و پژوهشگران در تمام دنیا شتاب بیشتری گرفته، اما برای رونق و توسعه آن حمایت‌های همه جانبه نیاز است.

در کشور ما ایران نیز برای رسیدن به اهداف فناورانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  راه‌اندازی شد. این صندوق با ایجاد کارگروه‌های علمی در حوزه‌های مختلف توانسته از پژوهشگران و محققان سراسر کشور حمایت کند، به نحوی که این پژوهشگران و فناوران با ارسال طرح‌های پژوهشی مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و پس از تصویب طرح حمایت می‌شوند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۲۱ هزار طرح پژوهشی توسط محققان کشور به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ارسال شده است، که از این میان ۷۰ کرسی علمی اعطا شده و بیش از ۱۰۰ گرنت پژوهشی مورد حمایت قرار گرفته است.

گفتنی است؛ بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پسا دکتر دریافت و ۹۷۰ پسادکتری تصویب شده است.

21 هزار طرح پژوهشی در کشور حمایت شده است + اینفوگرافی

 

نظر شما