شناسهٔ خبر: 37640998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جهانگیری

سردار حاجی زاده را تحسین می‌کنم

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: من به سهم خودم سردار حاجی زاده را تحسین می‌کنم، مسئولیت پذیرفت و اعلام کرد و گفت: گردنم از مو باریک تر است.

صاحب‌خبر -
آیت الله هاشمی مبارزی توسعه گرا و آینده نگر بودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،آقای اسحاق جهانگیری در مراسم سومین سالگرد بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین گرامیداشت سردار شهید سلیمانی افزود: در زمان وجود موفقیت، مسئولان از یکدیگر سبقت می‌گیرند که بگویند ما این کار را کردیم، ولی در زمانی که خطا و اشتباهی وجود دارد، شجاعت مسئولیت پذیری در چنین مقطعی بسیار قابلیت تحسین دارد.
وی تاکید کرد: نیرو‌های نظامی حافظ مرز‌ها و امنیت کشور هستند و تضعیف این نیرو‌ها در هیچ شرایطی به ویژه شرایط پیچیده منطقه ما به مصلحت ما نیست.
آقای جهانگیری در ادامه آیت الله هاشمی را مبارزی توسعه گرا و آینده نگر توصیف کرد که در هر عرصه‌ای از خدمت که مجال می‌یافت، در عبور از بحران‌ها میراثی گرانقدر از خود به جای گذاشت.
وی با بیان این که این سالگرد امسال در شرایط خاصی برگزار می‌شود، افزود: در شرایط دشوار و غمباری هستیم و سخن بر زبان من هم مثل هر ایرانی دیگری به آسانی جاری نمی‌شود و اگر الزامی به حکم وظیفه، اخلاق و ادب در قبال یادبود دو شخصیت ممتاز ملی کشور؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی و سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نبود، ترجیح می‌دادم در برابر حادثه‌ها و فاجعه‌هایی که طی دو هفته اخیر کام ملت ایران را تلخ کرده است همچنان سکوت و تنها با خدای خود در خلوت صحبت کنم.
وی تصریح کرد:​ دی ماه امسال برای همه ما و همچنین همه ایرانیان ساکن این سرزمین و کسانی که در نقاط دیگری زندگی می‌کنند تا به امروز در غم، نگرانی، دلهره و شنیدن خبر‌های غیرمنتظره و در هراس از آینده گذشته است.
خدایا کمک کن روز‌های پایانی به خوبی بگذرد.
اقای جهانگیری با اشاره به حوادثی، چون به شهادت رساندن سردار سلیمانی، جان باختن تعدادی از مردم کرمان در مراسم تشییع سردار شهید، سقوط هواپیمای اوکراینی و حادثه اتوبوس سوادکوه گفت: برآوردن خواست ملت ایران و انتظار مقام معظم رهبری در تحقق انتقام سخت از دولت جنایتکار آمریکا که اعلام کرده بود اگر ایران عکس العملی انجام دهد ما ۵۲ نقطه ایران را مورد هدف قرار می‌دهیم، با حمله موشکی به پایگاه عین الاسد ثمره شیرین و ماندگاری به جای ماند.
معاون اول رییس جمهور گفت: آن لحظه‌های تلخ هفته قبل از دی ماه که بی اعتمادی و چندپارگی حوادث آبان ماه، ملت ایران را دچار مشکلات زیادی کرده بود و نگرانی زیادی وجود داشت آن نگرانی‌ها به این لحظه‌های وحدت (تشییع سردار سلیمانی)، همبستگی، اعتماد و امید تبدیل و یک سرمایه اجتماعی برای کشور ایجاد شد و سرمایه اجتماعی کشور به عنوان مهمترین سرمایه مردم و نظام افزایش یافت.
وی ادامه داد: افسوس، افسوس که سوگ جانباختن جمعی از نخبگان علمی و افتخارآفرینان میدان دانش در اثر خطای محاسباتی و غلبه شرایط جنگی بر مدیریت امور و همچنین پنهان نگهداشتن حادثه برای چند روز این فرصت عظیم ملی را در معرض تهدید قرار داد.
آقای جهانگیری با اشاره به دیدارش با برخی خانواده‌های داغدیده حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: باید به آن‌ها حق بزرگی داد که گلایه، نقد و اعتراض کنند و نباید حق آنان نادیده گرفته شود؛ انصاف این است که در مدیریت بحران و ارتباطات بحران اشتباهات و خطا‌های بزرگی اتفاق افتاد.
معاون اول رییس جمهور گفت: باید ریشه ها، زمینه ها، ابعاد و پیامد‌های این موضوع به درستی روشن و شناخته و با سرعت و قاطعیت اصلاح شود.
وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که یاد برخی از شخصیت‌ها و مدیریت‌ها و حتی نبودن آن‌ها زنده می‌شود؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله مدیران باتدبیر و آینده نگر جمهوری اسلامی ایران بود.
 
 
 

نظر شما