شناسهٔ خبر: 37639015 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ماهی کامیاران در انتظار ورود به بازارهای جهانی/اشتغالزایی مزارع ماهیان سردآبی پالنگان برای 300 نفر

مدیرعامل شرکت شیلات کامیاران گفت: ماهی قزل‌آلای این منطقه از بازارپسندی مطلوبی به دلیل کیفیت بالا برخوردار است لذا ضرورت دارد شرایط صادرات آن به صورت مستقیم برای بهره‌برداران فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علیرضا رضایی‌فر اظهار داشت: حدود ۱۶ سال است مزارع پرورش ماهی در روستای پالنگان در فضای چند ده هکتاری راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی شیلات کامیاران گفت: این مزارع با ظرفیت سالانه ۱۷ تن در هر مزرعه در این روستای هدف گردشگری کردستان فعالیت دارد.

وی افزود: فروش ماهی پرورشی مزارع پالنگان به صورت واسطه انجام می‌شود و نرخ عرضه آن از ۲۴ تا ۳۰ هزار تومان متغییر است و علاوه بر بازار داخلی در کشورهایی مانند عراق نیز به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

رضایی‌فر تصریح کرد: برای حدود ۳۰۰ نفر اشتغالزایی پایدار در مزارع پرورش ماهی پالنگان ایجاد شده است که زمینه رونق اشتغالزایی و تولید را در منطقه فراهم ساخته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی شیلات کامیاران بیان کرد: پالنگان علاوه بر دارابودن جاذبه‌های گردشگری زمینه عرضه خرده‌فروشی ماهی تازه قزل‌آلا برای گردشگران خارجی در حاشیه مزارع پرورش ماهی به صورت بهداشتی فراهم است.

وی اذعان داشت: تامین خوراک ماهی از سایر استان‌های کشور صورت می‌گیرد که با توجه به هزینه بالای حمل و نقل برای بهره‌برداران مقرون به صرفه نیست، همچنین بازار فروش رسمی و نرخ مصوب برای عرضه ماهی در کامیاران وجود ندارد.

رضایی‌فر تاکید کرد: ماهی قزل‌آلای این منطقه از بازارپسندی مطلوبی به دلیل کیفیت بالا برخوردار است و ضرورت دارد شرایط صادرات آن به صورت مستقیم برای بهره‌برداران فراهم شود چرا که ماهی کامیاران ظرفیت جهانی شدن دارد.

۴۶

نظر شما