شناسهٔ خبر: 37618540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرزیدنت | لینک خبر

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

باید میراث سردار سلیمانی را حفظ کنیم؛ او مرزبان ایران بود اما هیچ‌وقت نمی‌خواست بین ایرانیان مرزی به وجود بیاورد/ همه ایرانی هستیم و ایران از آن همه است؛ باید به سلیقه‌ها ، اندیشه‌ها و راه‌های مردم احترام گذاشت / این سرزمین به سلیقه، جناح و افکار خاصی مرتبط نیست

رئیس جمهور با بیان اینکه شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی ، از دست رفتن جان شماری از هم وطنان در کرمان و در جریان حادثه هواپیما بسیار مظلومانه بود و این مظلومیت دل همه را آتش زده و مردم را بیقرار کرده است، اظهارداشت: این حوادث برای همه ما بسیار تلخ بود، اما در عین حال باید از آنها درست عبرت گرفته و از این غم و اندوه و مشکلاتی که با آن مواجه شدیم، فرصتی به نفع کشور و منافع ملی بیافرینیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: سردار عزیز ما از دست ما رفت و ما از امروز و بعد از سوگواری به حقی که برای او داشتیم، باید به فکر حفظ میراث سردار سلیمانی باشیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه " سردار سلیمانی مرزبان ایران بود اما هیچ‌وقت نمی‌خواست بین ایرانیان مرزی را به وجود بیاورد"، اظهار داشت: همه صاحبان یک سرزمین و یک نظام هستیم و منافع ما، منافع مشترک است.

دکتر روحانی با بیان اینکه "ایران دارای یک رنگ و یک نام و یک سلیقه نیست"، گفت: می‌دانیم در کشوری زندگی می‌کنیم که در آن سبک‌های مختلف زندگی وجود دارد و سلیقه‌های مختلف حاکم است و باید به سلیقه‌ها ، اندیشه‌ها و راه‌های مردم احترام بگذاریم. همه ایرانی هستند و ایران از آن همه است و این سرزمین به سلیقه، جناح و افکار خاصی مرتبط نیست بلکه به همه ارتباط دارد.

رئیس جمهور افزود: جان هر فرد ایرانی، جان همه ماست. همانطور که قرآن به ما آموخته، از دست رفتن یک نفر بی‌گناه به منزله از دست رفتن انسانیت است و علت اینکه این حوادث دل مردم ما را به درد آورد به خاطر این بود که این عروج‌ها، بسیار مظلومانه بود.

دکتر روحانی گفت:  هم شهادت شهید سلیمانی، مظلومانه بود و هم از دست رفتن جان عزیزان در کرمان مظلومانه بود و هم از دست رفتن عزیزان ما در این پرواز بسیار مظلومانه بود. این مظلومیت دل همه را آتش زده است و مردم را بیقرار کرده است.

خبر در حال تکمیل است...

برچسب‌ها:

نظر شما