شناسهٔ خبر: 37613077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام سودانی: دو نظامی در درگیری شورشیان کشته شدند

تهران - ایرنا - رییس ستاد نیروهای مسلح سودان از کشته شدن دو نیروی ارتش و زخمی شدن چهار تن دیگر در جریان درگیری با شورشیان وابسته به دستگاه اطلاعاتی این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرلشکر محمد عثمان الحسین گفت: نیروهای ارتش توانستند این شورش را با کمترین خسارت پایان دهند.

وی همچنین گفت که در حال حاضر تمامی ساختمان‌ها و مراکز امنیتی تحت کنترل نیروهای ارتش قرار دارد.

از سوی دیگر عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیتی سودان نیز با بیان اینکه اجازه هیچ گونه کودتایی را در سودان نخواهیم داد بر مقابله با هرگونه ناامنی در این کشور تاکید کرد.

وی همچنین گفت که فرودگاه خارطوم فعالیت خود را از سرگرفته و در حال حاضر آسمان سودان به روی پروازها باز است.

در پی شورش روز سه‌شنبه شماری از نیروهای وابسته به دستگاه اطلاعاتی و نزدیک شدن آنها به فرودگاه خارطوم، حریم هوایی این شهر به طور کامل بسته و همه پروازهای این فرودگاه به حالت تعلیق درآمد.

رسانه‌ها به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند که عناصری از ارتش و نیروهای حمایت سریع و امنیت سودان، یک دفتر وابسته به اداره عملیات امنیت در خیابان فرودگاه را محاصره کردند.

ارتش سودان شامگاه روز سه شنبه از کنترل خود بر مقر عملیات منطقه کافوری واقع در شمال خارطوم در پی درگیری با «عناصر شورشی» خبر داد.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، روز سه شنبه درگیری هایی میان پلیس و سربازانی از سازمان عملیات وابسته به سرویس اطلاعات عمومی سودان در منطقه کافوری  خارطوم و دیگر مناطق پایتخت رخ داد.

تبادل آتش میان دو طرف پس از آن رخ داد که سربازان این سازمان با تجمع اعتراضی در ۳ پایگاه خود خواستار افزایش حقوق و مزایا شدند.

این در حالی است که  دولت عمر البشیر دیکتاتور پیشین سرانجام در تاریخ ۲۲ فروردین ماه با دخالت ارتش این کشور سرنگون و پس از آن، ارتش سودان با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال عبدالفتاح البرهان قدرت را در دست گرفت.

شورای حاکمیتی سودان متشکل از ۱۱ عضو که شش عضو غیرنظامی و پنج عضو نظامی هستند، اداره سودان را به مدت سه سال تا برگزاری انتخابات بر عهده دارد. ریاست این شورا بر عهده ژنرال البرهان است.

وی برای ۲۱ ماه ریاست شورای حاکمیتی سودان را بر عهده دارد؛ سپس یکی از اعضای غیر نظامی این شورا به مدت ۱۸ ماه ریاست شورای حاکمیت را بر عهده می‌گیرد.

نظر شما