شناسهٔ خبر: 37601217 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

خبر خوان

صاحب‌خبر -


امروز آخرین مهلت ثبت‌نام یارانه معیشتی

سخنگوی ستاد کمک معیشتی گفت:‌ مهلت ثبت‌ تقاضای 666 هزار خانواری که درخواست آنان قبلاً در کد دستوری #6369* ثبت شده است، امروز سه‌شنبه 24 دی به پایان می‌رسد.حسین میرزایی، گفت: متقاضیان دریافت کمک معیشتی حمایتی برای 666 هزار و 774 خانواری که قبلاً یارانه دریافت نمی‌کردند و تقاضای آنها در کد دستوری #6369* ثبت شده است، در سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/ می‌توانند با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار در سامانه حمایت اقدام کنند. وی گفت: این ثبت‌نام از روز 10 دی ماه شروع شده و تا 24 دی ماه 98 پایان می‌یابد و مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود. به گفته میرزایی سرپرستان خانوار می‌توانند با ورود به سامانه حمایت و ثبت مشخصات و کد ملی خود، شماره تلفن سرپرست خانوار را وارد کرده و تقاضای خود را ثبت کنند، نتیجه بررسی تقاضای آ‌نها برای دریافت کمک معیشتی به همان شماره تلفن اعلامی سرپرست خانوار از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

راهکاری برای جلوگیری از حذف سهمیه کارت سوخت

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر کاهش سهمیه سوخت هنگام سوختگیری توضیحاتی را ارائه کرد.
طراحی سامانه هوشمند سوخت جهت جلوگیری از تخلف حاصل از بیرون کشیدن کارت در حین سوخت‌گیری، بدین‌صورت است که با وارد کردن کارت در کارتخوان و مشخص شدن مقدار سهمیه، با شروع سوخت‌گیری، ابتدا ۳,۹۹ لیتر از سهمیه کسر می‌شود و شروع به سوخت‌گیری می‌کند، پس از اتمام پیمانه اول، ۳,۹۹ لیتر دیگر از سهمیه کم می‌شود و مجدداً سوخت‌گیری ادامه پیدا می‌کند و این فرآیند به‌صورت پیمانه پیمانه تا انتهای سوخت‌گیری ادامه می‌یابد.
اگر در حین سوخت‌گیری کارت از کارتخوان بیرون کشیده شود، مقداری که باقیمانده ۳,۹۹ لیتر است، از سهمیه آن کارت کسر می‌شود (برای مثال اگر دو لیتر سوخت‌گیری کرده است و کارت را بیرون بکشد ۱.۹۹ لیتر بیش‌تر از سهمیه آن کارت کم می‌شود) و اگر همان کارت، دوباره وارد همان کارتخوان شود، سهمیه‌ای که بیش‌تر از لیتراژ برداشت‌ شده از نازل کم شده است، به کارت برگردانده می‌شود. تأکید می‌شود که درصورت خارج کردن زودهنگام کارت سوخت از کارتخوان جایگاه، سوخت‌گیری قطع می‌شود و لیتراژ مذکور از سهمیه کسر می‌شود، لیکن صرفاً به اندازه لیتراژ سوخت‌گیری شده، هزینه محاسبه خواهد شد.

آخرین برآوردها از خسارات حوادث بنزینی

رئیس کل بیمه مرکزی با تأکید براینکه خسارت بانک‌ها، واحدهای تجاری و مسکونی و پمپ بنزین‌هایی که بیمه حوادث داشتند در حال پرداخت است، گفت: آن دسته از بانک‌ها، واحدهای تجاری و مسکونی و پمپ بنزین‌هایی که بیمه حوادث و آشوب داشتند با مراجعه به شرکت‌های بیمه و ارائه مدارک در حال دریافت خسارت خود هستند.
غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه خسارت واحدهایی که آسیب جدی دیده بودند در حال ارزیابی است، گفت: پیش‌بینی ما این است که در بالاترین حالت 40 میلیارد تومان خسارت به واحدهایی که بیمه آتش سوزی داشتند وارد شده است که باید توسط شرکت‌های بیمه پرداخت شود. رئیس کل بیمه مرکزی همچنین درباره پرداخت خسارت به مصدومان و فوت شدگان حادثه کرمان اینطور توضیح داد که هیچگونه مسئولیت بیمه‌ای در حادثه کرمان متوجه بیمه مرکزی نیست ولی کمک سه میلیارد تومانی از طرف بیمه ایران به افراد فوتی و مصدومی این حادثه در اختیار استانداری قرار گرفته که بناست با صلاحدید استانداری کرمان پرداخت شود.

نظر شما