شناسهٔ خبر: 37587775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد؛

تداوم امدادرسانی به سیل‌زدگان در جاسک/ نیاز فوری به وسایل گرمایشی، مواد غذایی و پتو

کار امداد رسانی در شهرستان جاسک همچنان ادامه دارد اما گستردگی سیلاب روند کمک رسانی را همچنان برای برخی روستاها دشوار ساخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جاسک، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، بارش های چند روز گذشته در هرمزگان ۳۳۵ درصد افزایش داشته و در برخی مناطق ارتفاع آب به بیش از یک متر رسیده و سبب وقوع سیل در شرق استان شده است.

 

چهار روستا در شهرستان جاسک در محاصره سیلاب بودند که تخلیه و اسکان موقت شدند و ۹روستا نیز در معرض سیلاب کامل هستند.

 

« محمد رادمهر»، فرماندار جاسک گفت: هم اکنون مهمترین مشکل ریزش جاده اطراف پل گابریک می باشد که بر اثر طغیان رودخانه گابریک رخ داده است  و سبب شده تا امدادرسانی به روستاها با مشکل مواجه شود.

 

وی افزود: با کمک بسیج، سپاه، اعضای مدیریت بحران و مدیران استانی و شهرستانی تا عصر امروز راه گذر موقت برای گابریک ایجاد شده و ارتباط جاسک به گابریک متصل شده است، اما ارتباط جاسک به کنارک و جاسک به بشاگرد همچنان قطع می باشد.

 

 

فرماندار جاسک عنوان کرد: کار امدادرسانی به تعدادی از روستاها توسط بالگردهای نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش با حضور معاون استاندارصورت گرفته و برای روستاهای کوهستانی خدمات رسانی هوایی انجام شده است.

 

یکی از اهالی  روستاهای گابریک می گوید:۵۰ هکتار زمین هندوانه زیرا آب رفته است و تمام خانه و زندگی شان را آب برده است .

 

یکی دیگر از اهالی گابریک نیز می گوید: کولر، یخچال و بقیه لوازم برقی به صورت کامل سوخته است و منازل همسایه های اطراف شان نیز به صورت کامل آب گرفته است.

 

پیرمردی از اهالی روستای گابریک نیز که نمی تواند از سر جایش تکان بخورد می گوید: تمام روستای ما  به صورت کامل گِل گرفته است و گِل مانند چسب چسبیده به پاهایمان نم یتوانیم به داخل خانه برویم.

 

 

ستاد بحران شرق استان هرمزگان به ریاست فرماندار جاسک و با حضور معاون عمرانی استاندار هرمزگان و مدیران کل دستگاه های خدمات رسان  امشب در جاسک تشکیل جلسه داد.

 

فرماندار جاسک به خبرنگار شبستان گفت: در این جلسه  کمیته امنیت، راه، تلفن و ارتباطات به ریاست فرماندار، کمیته آب و برق  به ریاست معاون برنامه ریزی فرماندار، کمیته بهداشت و درمان به ریاست معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و کمیته پشتیبانی و رفاه به ریاست مشاور استاندار برای کمک رسانی بیشتر به سیل زدگان تشکیل شد.

 

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، تا فردا شب همه کمیته ها اقدامات لازم را برای دسترسی به روستاها انجام دهند و گزارشات در خصوص برقراری جاده، آب و برق، راه  و تلفن ارائه دهند.

 

 

هم اکنون آب و برق حدود ۵ روستا در محور جاسک به کنارک قطع شده است و روستاهای کوهستانی نیز با مشکل قطعی تلفن مواجه هستند.

 

به گفته فرماندار جاسک؛ بسیج و کمیته امداد پیگیر هستند آشپزخانه برای پخت غذای گرم در گابریک راه اندازی شود.

 

شبکه بهداشت کانکس سیار راه اندازی کرده است و دستگاهای خدمات رسان لجستیک به محل اعزام کرده اند تا روستاها رو یکی پس از دیگری بازگشایی کنند.

 

 

حالا علاوه بر یاری اقشار مختلف مردم هرمزگان به آسیب دیدگان سیلاب در شرق استان، سیل کمک های مردمی نیز از شهرهای همجوار در حال رسیدن به جاسک و بشاگرد است.

 

کمک های مردمی از شهرهای میناب، سیریک و اطراف جاسک و از استان های مختلف به جاسک در حال ارسال است.

 

 

کمک های مورد نیاز وسایل گرمایشی، مواد غذایی و پتو است.

 

سپاه پاسداران ۱۰ هزار اقلام ضروری مانند پتو ارسال کردند و بسیج مستضعفان نیز ۵ هزار اقلام ضروری به سیل زدگان سیستان و بلوچستان و جاسک فرستاده اند.

 

بارندگی و سیلاب که در روزهای جمعه 20 و شنبه 21 دی ماه جاری در هرمزگان به ویژه شرق استان بی‌سابقه بود و ۴۸ روستای بخش گافر وپارامون در محاصره سیلاب قرار گرفتند و راه ارتباطی ۳۰ روستا با مرکز شهرستان قطع شده ;i از ۳۰ روستای یادشده ۲۲روستا درحال حاضر با مشکل ارتباطی مواجه هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 88

برچسب‌ها:

نظر شما