شناسهٔ خبر: 37569079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰۲ عملیات آتش‌نشانی در زمان بارندگی زاهدان انجام شد

زاهدان- ایرنا- رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: ۴۰۲ عملیات آتش‌نشانی از زمان آغاز بارندگی تا امروز در این شهر انجام شده که عمده عملیات در بخش آب گرفتگی منازل و ماشین‌های گرفتار در آب بوده است.

صاحب‌خبر -

خسرو سراوانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان از آغاز بارندگی در این شهر به صورت آماده باش کامل قرار داشته و آماده خدمت رسانی به مردم این شهر بودند.

وی تصریح کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب‌تر در این مدت نیروهای آتش‌نشانی که در شیفت‌های استراحت نیز بودند ابلاغ شد تا در محل‌ خدمت خود حضور داشته باشند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: از مجموع ٤٠٢ عملیات صورت گرفته ۲٦۰مورد عملیات امدادرسانی به خودرو، ١٠٠مورد رفع آب گرفتگی منزل، ١٥ مورد عملیات اطفا حریق و ٢٧ مورد ایمن سازی (ریزش سقف و دیوار) انجام شده است.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر می‌رسد. 
شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.
اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.
امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است. به عنوان مثال به گفته ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل به دلیل تخریب شدن راه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی به سختی انجام می‌شود و به همین علت اعزام بالگرد برای رسیدگی به روستاهای فاقد راه در حوزه بنت و مرکزی نیکشهر ضروری است.

بر اساس این گزارش، با  وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

نظر شما