شناسهٔ خبر: 37566237 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بومی سازی 70 درصد قطعات بخش فولادسازی شرکت ذوب آهن؛

دست یابی به دانش ساخت صفر تاصد ایستگاه ریخته گری

فناوری صفر تا صد ساخت ایستگاه ریخته گری در شرکت ذوب آهن اصفهان بومی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ قائم‌مقام بخش فولادسازی شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت:  این شرکت نخستین بار در کشور به توانایی ساخت صفر تا 100 یک ایستگاه ریخته گری دست یافته است.

سیاوش خواجوی،  بیش از 70 درصد از قطعات بخش فولادسازی را بومی سازی شده با تکیه برتوان داخلی صنعتگران فولاد دانست و گفت: به نحوی که این قطعات در حوزه مکانیک و انرژی بالای 80 درصد، در حوزه برق و اتوماسیون حدود 40 درصد، در حوزه مواد مصرفی تکنولوژی و نسوز حدود 85 درصد بومی‌سازی شده است.

قائم‌مقام بخش فولادسازی پروژه‌های تعویض مخروطی کنورتور شماره 2 شرکت ذوب آهن اصفهان، بومی‌سازی دریچه‌های RHI، بازسازی و نوسازی ایستگاه‌های ریخته‌گری 3،6 و 5 در امسال ، بازسازی کامل کوره عملیات حرارتی فولادسازی، ساخت بک هوس LF1، نوسازی چهار دستگاه جرثقیل شمش بر، مشارکت در احداث طرح  V.D و طرح های جانبی آن را در حوزه دستیابی به دانش بومی‌سازی و جلوگیری از خروج ارز، ارزیابی کرد و افزود: کارکنان بخش فولادسازی در حوزه فناوری موفق شدند بدون مشاور خارجی و آموزش، به دانش فنی تولید فولاد ریل دست یابند که در این زمینه نیاز بود در زنجیره تولید فولاد شامل: میکسر، گوگرد زدایی، کنورتور، VD، LF و ایستگاه‌های ریخته‌گری در فرایندها برای حصول به نتیجه و تولید فولاد ریل تغییراتی داده شود.

وی گفت: در حوزه تجهیزات هم  نیاز بود ریومپینگ ایستگاه ریخته‌گری 7 پس از 27 سال بهره‌برداری به روز شود که با تلاش پنج ساله صنعتگران پرتلاش  بخش فولادسازی بدون حضور شرکت‌های خارجی و با تکیه به توانمندی داخل کشور، تجهیزات مکانیک، انرژی، برق و اتوماسیون در کمترین زمان و هزینه نوسازی شد.

ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترين توليد كننده محصولات طويل در خاورميانه است که با ظرفیت 3 میلیون و 600 هزارتن فولاد ، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

دست یابی به دانش ساخت صفر تاصد ایستگاه ریخته گری دست یابی به دانش ساخت صفر تاصد ایستگاه ریخته گری دست یابی به دانش ساخت صفر تاصد ایستگاه ریخته گری دست یابی به دانش ساخت صفر تاصد ایستگاه ریخته گری دست یابی به دانش ساخت صفر تاصد ایستگاه ریخته گری

نظر شما