شناسهٔ خبر: 37563323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان مطرح کرد 
چشم‌انداز طرح اقدام ملي،
 كم كردن زمان اميد براي خانه‌دار شدن

 گروه شهرستانها: يكي از موثرترين اهدافي كه اين طرح دارد، خانه‌دار كردن، كم كردن زمان اميد براي خانه‌دار كردن دهك‌هاي متوسط جامعه و نيز افزايش ساخت و ساز و ايجاد اشتغال است. عليرضا قاري قرآن مديركل راه و شهرسازي استان در گفت‌وگويي با كارشناس خبر اين اداره كل، با تشريح طرح اقدام ملي ساخت مسكن و اهداف اين طرح گفت: طرح اقدام ملي ساخت مسكن شامل هفت ريز طرح مي باشد؛ واگذاري زمين بصورت اجاره، فروش اقساطي 5 ساله زمين، تامين مسكن اقشار هدف از جمله ايثارگران و خانواده داراي دو معلول، پرداخت تسهيلات بافت فرسوده، پرداخت تسهيلات صندوق يكم، واگذاري زمين با تغيير كاربري در قالب تفاهم نامه با ارتش، بنياد مستضعفان، ستاد فرمان حضرت امام(ره)، آموزش و پرورش و ...، تكميل واحدهاي نيمه تمام. 
وي افزود: متناسب با هر ريز طرح، جامعه هدف براي هر كدام از بندها مشخص مي باشد به طور مثال براي دهكهاي پايين جامعه، ارگانهايي چون ستاد فرمان اجراي امام(ره) و بنياد مستضعفان ورود مي‌كنند يا دهكهاي بالاي جامعه مي توانند از طرح تسهيلات صندوق يكم استفاده نمايند يعني سعي شده است در اين طرح همه جامعه هدف مد نظر قرار گيرد. قاري قرآن با اشاره به اينكه چشم انداز اين طرح را مي توان در ابعاد مختلفي توضيح داد، بيان داشت: شايد يكي از موثرترين اهدافي كه اين طرح دارد، خانه دار كردن، كم كردن زمان اميد براي خانه‌دار كردن دهكهاي متوسط جامعه و نيز افزايش ساخت و ساز و ايجاد اشتغال باشد و سعي مي شود مرحله اول اين پروژه‌ها كه در حال حاضر شروع شده است تا پايان دولت به اتمام رسد. وي به طرح‌هاي ارائه شده توسط دولت‌ها از ابتداي انقلاب تاكنون اشاره داشت و در مقايسه طرح اقدام ملي با مسكن مهر، اظهار داشت: در جهت خانه دار شدن و زمين دار شدن مردم و سرپرست‌هاي خانوار، طرح‌هاي متفاوتي از جمله واگذاري زمين، مسكن استيجاري، فروش متري، مسكن 99 ساله، مسكن مهر  خود مالك و... اجرا گرديده كه هر كدام از طرح‌ها بنا بر زمان اجراي خود توانسته است بسياري از مردم را خانه دار كند كه شايد بتوان گفت از لحاظ نحوه واگذاري زمين در طرح اقدام ملي شباهت بسياري بين اين طرح و طرح مسكن مهر 99 ساله و خود مالك وجود داشته باشد كه در طرح اقدام ملي سعي شده است نواقص موجود در طرح مسكن مهر ترميم گردد و همچنين سعي شده اراضي را براي طرح اقدام ملي امكان سنجي كرده تا از حداقل امكانات و خدمات زيربنايي و روبنايي برخوردار باشد.
 
قائم مقام بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان: 
بیش از 70 درصد از قطعات بخش فولادسازی بومی‌سازی شده است

گروه شهرستانها: ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، در شرایط تحریم نیز پیشتازی خود را در بومی‌سازی حفظ کرده است. یکی از بخش‌های ذوب آهن که با همت تلاشگران خود در این راستا کارنامه درخشانی دارد، بخش فولاد سازی است.  سیاووش خواجوی قائم مقام بخش فولاد سازی با بیان این که ذوب آهن قادر است برای اولین بار در کشور ساخت صفر تا صد یک ایستگاه ریخته‌گری را به عهده بگیرد، گفت: بیش از 70 درصد از قطعات بخش فولادسازی بومی‌سازی شده است. به نحوی که در حوزه مکانیک و انرژی بالای 80 درصد، در حوزه برق و اتوماسیون نزدیک به 40 درصد، در حوزه مواد مصرفی تکنولوژی و نسوز نزدیک به 85 درصد بومی‌سازی انجام شده است.  وی پروژه‌های تعویض مخروطی کنورتور شماره 2،  بومی‌سازی دریچه‌های RHI، بازسازی و نوسازی ایستگاه‌های ریخته‌گری 3،6، و5 در سال 98، بازسازی کامل کوره عملیات حرارتی فولادسازی، ساخت بک هوسLF1، نوسازی 4 دستگاه جرثقیل شمش بر، مشارکت در احداث پروژه V.D و پروژه‌های جانبی آن را در راستای بومی‌سازی نیاز‌ها و جلوگیری از خروج ارز ارزیابی و به دو نمونه شاخص و بارز  بومی‌سازی‌های این بخش در حوزه تکنولوژی و تجهیزات  اشاره کرد و گفت : پرسنل بخش فولادسازی در حوزه تکنولوژی موفق شدند بدون مشاور خارجی و آموزش، فولاد ریل تولید کنند که در این خصوص نیاز بود در زنجیره تولید فولاد شامل: میکسر، گوگرد زدایی، کنورتور، VD، LF و ایستگاه‌های ریخته گری در فرایند‌ها جهت حصول به نتیجه و تولید فولاد ریل تغییراتی داده شود. قائم مقام بخش فولادسازی افزود : در حوزه تجهیزات نیز نیاز بود ریومپینگ ایستگاه ریخته گری 7  پس از 27 سال بهره‌برداری به روز شود که با تلاش 5 ساله پرسنل کوشای بخش فولادسازی بدون حضور شرکت‌های خارجی و با اتکاء به توانمندی داخل کشور، تجهیزات مکانیک، انرژی، برق و اتوماسیون در کمترین زمان و هزینه نوسازی شدند.

رئیس HSE شرکت گاز خراسان رضوی مطرح کرد
ممنوعیت استفاده از لوله آکاردئونی برای بخاری

گروه شهرستانها: رئیس HSE و پدافندغیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: استفاده از لوله‌های آکاردئونی یا خرطومی به‌ عنوان لوله دودکش بخاری استاندارد نبوده و ممنوعیت دارد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، محمد ایمانی‌فر با اشاره به سهم 80 درصدی مرگ و میر ناشی از استفاده غیراصولی و نقص فنی در عملکرد دودکش‌های بخاری اظهار کرد: اطمینان از استاندارد بودن و مکش کافی دودکش وسایل گرمایشی به ویژه بخاری، از راه‌های پیشگیری انتشار گاز  سمی منواکسید کربن است. وی افزود: دودكش‌ها بايد از مواد غيرقابل اشتعال و گالوانيزه (زنگ نزن) و از مقاومت فيزيكي مناسبي برخوردار باشند و تا جاي ممكن، كوتاه، مستقيم و در محل اتصالات كاملاً محكم و غيرقابل نفوذ بوده و حتماً كنترل شوند.   ایمانی فر ادامه داد: با استفاده از لمس دودکش و داغی آن از صحت عملکرد دودکش اطمینان حاصل کنید. اگر لوله دودكش بخاري شما سرد است دليلی برای خارج نشدن گازهاي سمي حاصل از احتراق است. در اين صورت بايد ضمن رفع نقص، به طور موقت با بازكردن قسمتي از در يا پنجره، تهويه‌ای در محيط ايجاد كنيد.
رئیس HSE و پدافندغیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که استفاده از لوله‌هاي آکاردئونی یا خرطومي به عنوان دودكش بخاري، غيراستاندارد و ممنوع است گفت: وزن سبک لوله‌ی آکاردئونی می‌تواند در درازمدت موجب خارج شدن آن از محل اتصال به دهانه‌ی دودکش‌های دیواری و منجر به بازگشت محصولات احتراق به داخل محیط شود.

برگزاری سومین دوره ارزیابی جایزه سرآمدی 
و بهبود مستمر شرکت ملی گاز در استان قزوین

گروه شهرستانها: شرکت گاز استان قزوین با حضور در سومین دوره جایزه  سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران به منظور دست یابی به تقدیر نامه چهار ستاره تعالی سازمانی توسط تیم ارزیابی شرکت ملی گاز ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری مدیر عامل این شرکت گفت: شرکت گاز استان قزوین در راستای تحقق چشم انداز 5  ساله شرکت با تعریف اهداف کلانی همچون توسعه گاز رسانی، توسعه بهره برداری، انضباط مالی، بهبود کیفیت، خدمات پس از فروش، ارتقاء ایمنی مصرف‌کنندگان و... براساس ارزش‌های سازمانی در مسیر ارتقاء جایگاه شرکت گاز استان، به یکی از 5 شرکت برتر گازهای استانی تا سال 1400اقدام خواهد کرد. وی یادآور شد: باتوجه به  تدوین سند استراتژی و نقشه استراتژی شرکت، نقشه راه 5 ساله گاز استان قزوین تعریف و براین اساس، با توجه به زمینه‌های بهبود شناسایی شده در فرآیند خود ارزیابی و جلسات برگزار شده حدود 40 اقدام و 7 پروژه بهبود تعریف و اجرایی شده است.

ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها
 علت اصلی خسارت سیل

بخشدار مرکزی خرم‌دره گفت: ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها، علت اصلی خسارت سیل است.مصطفی ثنایی ظهر دیروز در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان خرم‌دره با اشاره به احداث برخی از اماکن و ابنیه‌ها در حریم مسیل‌ها، عنوان کرد: احداث اماکن ابنیه در حریم مسیل‌ها موجب به وجود آمدن مشکلات در روستاها به‌ویژه در مواقع بحرانی می‌شود، لذا احداث این اماکن در حرایم نیازمند شناسایی و مستلزم تخلیه و جابه‌جایی است.وی با اشاره به این مطلب که یکی از عوامل اصلی بروز بحران سیل موضوع عدم توجه به بستر و حریم رودخانه‌ها است، ادامه داد: بارش‌های شدید و وقوع سیل در برخی نقاط کشور زنگ خطر رعایت حریم رودخانه را به صدا در آورد پس نباید از کنار آن به سادگی گذشت.بخشدار مرکزی خرم‌دره تاکید کرد: این ساخت و سازهای غیرمجاز نه تنها تلفات و خسارات وقوع سیل را افزایش می‌دهد، بلکه با ایجاد مانع بر سر راه آب سبب افزایش احتمال وقوع آن می‌شود.

نظر شما