شناسهٔ خبر: 37559735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

روستاهای پایین دست سد جگین تخلیه شد

بندرعباس- ایرنا- با توجه به بارندگی‌های گسترده و وقوع سیلاب در منطقه شرق هرمزگان، به ویژه در شهرستان‌های جاسک و بشاگرد، تعدادی از روستاها از جمله در پایین دست سد جگین تخلیه شده‌اند.

صاحب‌خبر -

از نخستین ساعت‌های بامداد جمعه بارش شدید باران در اقصی نقاط استان هرمزگان آغاز شده که موجب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های فصلی، تعطیلی بنادر و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی استان شد و خسارتهایی به زیر ساختهای این استان در زمینه راه، پل، کشاورزی ، امور شهری و ابنیه ها وارد کرد.

سد جگین آب آشامیدنی شهرستان‌های جاسک و بشاگرد و ۳ هزارو ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی را تامین می‌کند.

این سد که ظرفیت مفید آن ۲۱۰ میلیون مترمکعب است ، ظهر روز گذشته پس از حدود ۵۶ میلیون متر مکعب آبگیری سر ریز کرد.

استاندار هرمزگان عصر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت شهرستان های جاسک و بشاگرد، گفت: با توجه به آمادگی خوبی که از قبل برای این بارندگی‌ها وجود داشت، در حال حاضر با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات و تلاش گسترده نیروهای امدادی در این منطقه، کار امداد رسانی و ارائه خدمات به مردم در حال انجام است.

فریدون همتی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها در این مناطق در حال ارائه خدمات هستند و نیروی دریایی نیز امکانات خود را برای این امداد رسانی به کار گرفته که از همکاری آنان تشکر و قدردانی می نمایم.

وی بیان داشت: با استفاده از تجهیزات در نظر گرفته شده، روند اسکان اضطراری ساکنان روستاهای تخلیه شده در حال انجام است و اقلام مورد نیاز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

همتی خاطرنشان کرد: همچنین بر اثر سیلاب تعدادی از جاده ها نیز در این منطقه مسدود شده که به محض کاهش میزان سیل، اقدامات برای بازگشایی جاده ها انجام می‌شود.

راه اتباطی ۳۰ روستای بخش گافر و پارامون بشاگرد قطع است

بخشدار بخش گافر و پارامون بشاگرد گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه جگین راه ارتباطی سی روستا با مرکز بخش بشاگرد قطع شده است.

امید رنجبر عصر یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر سامانه بارشی از منطقه خارج شده، اما به دلیل کاهش دما و سرد شدن هوا ، نیازمند وسایل گرمایشی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برای عبور و مرور و تامین آذوقه و نفت سفید مورد نیاز مردم منطقه، نیازمند بالگرد هستیم.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

هشت روستای شهرستان جاسک تخلیه شده است

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: هشت روستای شهرستان جاسک به دلیل طغیان رودخانه‌های جگین و گابریک تخلیه شده است.

احمد غیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاها شامل گَروچ، حاجی آباد، حصار، هَنگستان، سورم گَلم، دیول، لیره‌ای و گنجَک می‌شود که ساکنان آنها اسکان موقت یافته‌اند.

وی ادامه داد: با فروکش کردن آب به تدریج زمینه برای بازگشت خانوارهای این روستاها به سکونتگاه‌هایشان فراهم می‌شود.

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه حضور داشته و درحال خدمات دهی و بازکردن مسیرهای مسدود شده هستند.

غیبی یاد آور شد: اکنون محورهای اصلی سیریک به جاسک و جاسک به کنار و همچنین محور فرعی جاسک به جکدان در شهرستان جاسک و محورهای روستایی پاراف، گدو و گران بزین در شهرستان سیریک مسدود است.

نظر شما