شناسهٔ خبر: 37556815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس‌جمهور:

کمیسیون مشترک ایران و قطر به صورت منظم و سالانه تشکیل می‌شود/ افزایش همکاری‌های تهران و دوحه برای آینده منطقه

رئیس‌جمهور گفت: در چند ماه آینده کمیسیون مشترک ایران و قطر تشکیل می‌شود و امیدواریم در کنار آن در همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری و فناوری به توافق برسیم.

صاحب‌خبر -

به گزار ش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در کنفرانس خبری مشترک با امیر قطر عنوان کرد: در طول سالیان دراز همواره حسن جوار بین ما (ایران و قطر) و دوستی برقرار بوده است. در سال‌های اخیر بعد از آنکه برخی کشورها حصر و تحریمی را علیه قطر ایجاد کردند، ایران به وظایف همسایگی و دوستی خود عمل کرد و در کنار قطر باقی ماند و در آینده خواهد هم ماند.

وی افزود: در مذاکرات امروز تصمیمات مهمی را برای ارتقای روابط دو کشور گرفتیم، روابط سیاسی ما بسیار خوب است و در زمینه اقتصادی و تجاری و علمی و فرهنگی ظرفیت‌های خوبی را داریم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در چند ماه آینده کمیسیون مشترک دو کشور تشکیل می‌شود و امیدواریم در کنار آن در همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری و فناوری به توافق برسیم.

روحانی تاکید کرد: امروز تصمیم گرفتیم کمیسیون مشترک دو کشور به صورت منظم و سالانه تشکیل شود، همچنین تصمیم گرفتیم روابط سیاسی و رفت و آمد مقام‌های سیاسی و اقتصادی‌مان بیشتر شود و بتوانیم از ظرفیت‌های‌مان به نفع روابط دو کشور استفاده کنیم با توجه به اهمیت امنیت منطقه به ویژه راه‌های آبی در خلیج فارس و دریای عمان و تنگه هرمز تصمیم گرفتیم همکاری‌های بیشتری را برای آینده منطقه داشته باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: برای این سفر و حضور هیئت محترم و همراهان امیر قطر در ایران اهمیت قائل هستیم و امیدواریم شاهد مناسبات بیشتر به نفع دو کشور و دو ملت باشیم. بار دیگر از حضور امیر قطر در تهران تشکر می کنم.

 

نظر شما