شناسهٔ خبر: 37547156 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رونمایی از پنج داروی ضد سرطان در سال آینده

رییس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان زیست تخمیر گفت: حداقل پنج دارو در زمینه داروهای ضد سرطان و سرکوب کننده سیستم ایمنی در دست تولید است که امیدواریم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین رو نمایی از داروی آلساوا ویال تزریقی اداراوون برای بیماران Als صبح امروز یا حضور سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری در معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

محمدرضا فاضلی (رییس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان زیست تخمیر) در ابتدا اظهار داشت: این روزها، روزهای سختی است و ما روزهای سخت کم ندیده‌ایم. انقلاب و جنگ از جمله این اتفاقات است. همچنین شهادت سردار سلیمانی، شهدای استان کرمان و هواپیمای ۷۳۷ را تسلیت عرض می‌کنم. هر گونه رفتاری اگر نسنجیده باشد می‌تواند نتایج زیان باری داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز قدرت‌های جهاتی بر علیه ماست و فشارهای سیاسی زیادی روی ماست از این رو باید همبستگی داشته باشیم. در این شرایط باید ما باید هم‌افزایی داشته باشیم امروز دارویی توسط دو شرکت دانش بنیان دارویی تولید شده است. این دو شرکت تمام مواد دارو را خودشان تولید می‌کنند و این یک امتیاز قابل توجه است. این دارو دو ماه است که در بازار وجود دارد و بیماران Als از آن استفاده می‌کنند. حتی زمینه صادرات آن نیز فراهم شده است.

رییس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان زیست تخمیر خاطرنشان کرد: همه شرکت‌ها دست به دست هم داده‌اند تا خودکفایی ایجاد شود. حداقل پنج دارو در زمینه داروهای ضد سرطان و سرکوب کننده سیستم ایمنی در دست تولید است که امیدواریم سال آینده به بهره برداری برسد.

 فاضلی گفت: دارو الساوا در سال ۲۰۱۴ مورد استفاده ژاپنی‌ها برای بیماران als بوده و حالا در امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدود ۱۴۵ هزار دلار هزینه این دارو برای یک بیمار در طول یک سال است. اما این دارو در ایران نزدیک دو هزار دلار است، البته این مبلغ باز هم برای بیماران زیاد است.

نظر شما