شناسهٔ خبر: 37521652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

اگر دشمنان با دین و دوستان ما وارد مبارزه شوند درسی پشیمان کننده به آن ها می دهیم

حجت الاسلام شیرازی در پایان مطرح کرد: شما عزیزترین رفیق رهبر ما را شهید کردید، ما پاسدار ها و همه ملت ایران جانمان را برای ولایت کف دست گرفته ایم و اگر دشمن بخواهد با دین و دوستان ما وارد مبارزه شود درسی به آن می دهیم که پشیمان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام شیرازی  در مراسم روز سوم شهادت سرداران حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین پورجعفری در مصلای شهر گلباف اظهار کرد: شهادت در‌ راه خدا آن قدر شیرین و لذت بخش است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند که برترین و زیباترین مرگ شهادت است و من دوست دارم در راه خدا کشته شوم دوباره زنده شوم باز کشته شوم و دوباره زنده شوم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه سردار سلیمانی و سردار چورجعفری با شهادت در راه خدا به آرزوی ۴۰ ساله خود رسیدند، عنوان کرد: از دوران جنگ تحمیلی هر کسی شهید می‌شد برای سردار سلیمانی سخت بود چرا که او هم دوست داشت شهید شود.

حجت الاسلام شیرازی در ادامه به اشتیاق حضرت علی (ع) به شهادت اشاره کرد و گفت: نبود دوستان برای امام علی (ع) هم سخت بود و یک روز به پیامبر گفتند که در روز جنگ احد دوستان رفتند و ما ماندیم و این جا ماندن من از شهادت برای من سخت و گران بود که شما به من‌ گفتید ناراحت نباش تو هم شهید می شوی.

وی افزود: پیامبر اینجا به حضرت علی (ع) می گویند که برای شهادت صبر و طاقت داری که فرقت را بشکافند و حضرت در پاسخ می گوید شهادت صبر نمی خواهد بلکه جای شادی و شکر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه حضرت علی (ع) برای یاران خود هم شهادت را آرزو می کردند، بیان کرد: امام علی در عهد نامه مالک اشتر هم برای خود و هم برای مالک شهادت را طلب می کند و می گوید 《خدا پایان زندگی من و تو‌ را ای مالک شهادت قرار بدهد» و جان دادن هزار باره زیر شمشیر را به مرگ‌ راحت ترجیح می دادند.

حجت الاسلام شیرازی تاکید کرد: سرداران شهید سلیمانی و پور جعفری حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دادند و از ایشان درس گرفتند و عشق به شهادت از دوران جنگ تحمیلی از عملیات بیت المقدس تا امروز در درون آن ها موج می زد و برای شهادت می سوختند.

وی تصریح کرد: سردار پورجعفری کسی است که همیشه همراه حاج قاسم بوده و می گفت من دوری او را نمی توانم تحمل کنم و این عشق دو طرفه بود و سردار سلیمانی نیز در نامه ای به شهید پور جعفری گفته بود که حسین اگر تو قبل از من شهید شوی، من طاقت این که با دستان خودم تو را دفن کنم ندارم و اینگونه می شود که یک روز در کنار هم شهید می شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در ادامه مطرح کرد: سردار پور جعفری صندوقچه اسرار سردار سلیمانی بود و ما هر چه تلاش کردیم خاطرات سردار سلیمانی را که با دست خودش نوشته بود ، چاپ کنیم نشد و تصمیم گرفتیم خاطرات سردار را از دیگران از جمله شهید پور جعفری بگیریم که وقتی از ایشان پرسیدیم در پاسخ گفت من چیزی ندارم بگویم.

حجت الاسلام شیرازی خاطر نشان کرد: یک بار از زبان این دو بزرگوار گلایه از سختی دنیا نشنیدم شهید پورجعفری آن قدر سردار سلیمانی را دوست داشت که با وجود اینکه ساعت ۱ نیمه شب از هم جدا شده بودند ساعت ۳ جلوی منزل شهید سلیمانی بود.

وی افزود: چندین بار به سردار پورجعفری گفتم اگر از سردار سلیمانی خجالت می‌کشی مرخصی بگیری من برایت این کار را انجام دهم تا کمی به خانواده ات برسی که در پاسخ می گفت نیازی به مرخصی ندارم همسرم خودش می‌خواهد و به این گونه بودن من تن داده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس عنوان کرد: هر کسی شهید پورجعفری را می دید نمی فهمید که او یک سردار است چرا که مثل یک غلام در خدمت سردار سلیمانی بود و خداوند با شهادت به آن ها عزتی می‌دهد که همه جهانیان برای آن ها عزادار می شوند.

حجت الاسلام شیرازی بیان کرد: شهید پورجعفری یک نوجوان ۱۶ ساله بود که از شهر گلباف راهی جبهه شد و خداوند آن قدر به این جوان شجاع و دلاور عزت می دهد که شهر به شهر با شکوه و عظمت تشییع می شود و مقام معظم رهبری نماز او را میخواند و در کنار سردار سلیمانی در جهان می درخشد.

وی گفت: شهید پور جعفری آن قدر خاضع بود که بعد از شهادت هم پایین پای سردار دفن شد و به فرموده مقام معظم رهبری سردار سلیمانی و پورجعفری شاگرد مکتب امام راحل بودند لذت باید گفت که ای امام، نه قاسم تربیت کردی نه حسین بلکه ملتی تربیت کردی که در فراق شاگرد مکتب تو یکصدا جوشید و خروشید.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: دنیا بداند همه ملت ایران شاگرد امام است که شهید سلیمانی و پورجعفری یکی از این شاگردان هستند و این قدرت ولایت فقیه است.

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی عاشق ولایت بود و می گفت من همه دنیا را با مقام معظم رهبری عوض نمیکنم و فراق این سردار که اشک مقام معظم رهبری را درآورد آن قدر برای رهبر سخت بود که در نماز شهادت خودشان را هم طلب کردند.

وی اظهار کرد: سردار سلیمانی در قلب ملت ایران جای دارد و ترامپ و نتانیاهو که ناخن چیده سردار سلیمانی هم نیستند ارزشی ندارند که ما آنها را به خاطر شهید سپهبد سلیمانی بزنیم، ما همه حیثیت آمریکا را می شکنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه خون شهید سلیمانی تاثیر خود را بر جهانیان گذاشت، اذعان کرد: خون شهیدان سلیمانی، پورجعفری و ابومهدی المهندس دنیای آن ها را ویران می کند، آن ها عزیزان ما را کشتند که دین ما را بشکنند اما نمی دانند اگر در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل همه دنیای آن ها می ایستیم و دنیای آن ها را آشفته می کنیم.

حجت الاسلام شیرازی در پایان مطرح کرد: شما عزیزترین رفیق رهبر ما را شهید کردید، ما پاسدار ها و همه ملت ایران جانمان را برای ولایت کف دست گرفته ایم و اگر دشمن بخواهد با دین و دوستان ما وارد مبارزه شود درسی به آن می دهیم که پشیمان شود.

تنظیم: مهدی زاده

نظر شما