شناسهٔ خبر: 37517390 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 ابراز همدردي تعدادي از دانشگاه هاي کانادا در پي فوت دانشجويان ايراني

دانشگاه "تورنتو" که از مطرح‌ترين دانشگاه‌هاي کانادا است، از دست رفتن شش تن از دانشجويان ايراني خود در سانحه هوايي را تسليت گفت.

به گزارش ايسنا و به نقل از وب‌سايت رسمي دانشگاه تورنتو، اين دانشگاه طي پيامي در توئيتر از دست دادن دانشجويان ايراني خود در اين حادثه را عميقا تسليت گفت و اعلام کرد که هر سه پرديس دانشگاهي اين دانشگاه عزادار از دست دادن قربانيان اين حادثه است.

اين دانشگاه فوت شش دانشجوي ايراني خود در اين حادثه را تاييد کرد و نوشت: جامعه دانشگاهي دانشگاه تورنتو عميقا ناراحت از دست رفتن اين دانشجويان و نگران خانواده و دوستان آن‌هاست.

دانشگاه تورنتو همچنين نوشت که مراقب حفظ حريم خصوصي اين دانشجويان است و اعلام کرد که شش دانشجوي دانشگاه تورنتو که از قربانيان اين حادثه تلخ هستند، "مجتبي عباس‌نژاد"، "محمد حسين اسدي‌لاري"، "زينب اسدي‌لاري"، "محمدامين بيروتي"، "محمد امين جبلي" و "محمد صالحه" نام دارند.

همچنين اين دانشگاه اعلام کرد که به احترام اين دانشجويان، پرچم اين دانشگاه در سه پرديس آن به حالت نيمه افراشته قرار خواهد گرفت.

دانشگاه "مک‌مستر" در ميان همدردان حادثه سقوط هواپيماي اوکرايني

دانشگاه "مک‌مستر" از ديگر دانشگاه‌هاي مطرح کانادا هم به مناسبت فوت سه تن از نخبگان ايراني خود پيام تسليت منتشر کرد.

به نقل از وب سايت رسمي دانشگاه "مک‌مستر" ، اين دانشگاه در پيام تسليت خود اينگونه نوشت:

ما اندوه بسيار خود را جامعه دانشگاهي به اشتراک مي‌گذاريم . زيرا دانشگاه "مک‌مستر"( McMaster) چند تن از اعضاي خود را در سانحه هوايي در صبح چهارشنبه در ايران از دست داده است.

"ايمان آقابالي" و"مهدي اسحقيان" هر دو دانشجوي دکتري دانشکده مهندسي بودند.

"ديويد فارر"(David Farrar) رئيس دانشگاه "مک‌مستر" هم اظهار کرد، جامعه دانشگاهي ما به هم پيوسته است و از دست دادن سه تن از اين جامعه براي ما غم بسيار بزرگي محسوب مي‌شود.

وي اضافه کرد،" سياوش مقصودلو" هم از دانشجويان پسا دکتري دانشگاه بود که جان خود را در اين حادثه از دست داد. وي که به مدت يک سال در دانشکده علوم پزشکي اين دانشگاه تحصيل مي‌کرد، سال 2018 ميلادي دانشگاه مک‌مستر را ترک کرد.

در پايان اين پيام، به دوستان اين قربانيان گفته شد که در صورت نياز، دانشگاه از آن‌ها حمايت خواهد کرد.

ابراز همدردي دانشگاه "واترلو" به خاطر از دست دادن 2 دانشجوي ايراني خود

همچنين دانشگاه "واترلو" کانادا در بيانيه‌اي رسمي مرگ دو دانشجوي ايراني را خود که در حادثه هواپيماي اوکرايني حضور داشتند را تسليت گفت.

به نقل از وب سايت رسمي دانشگاه‌ واترلو، اين دانشگاه در اين پيام تسليت نوشته است:

با ابراز نارحتي عميق، دو تن از دانشجويان ما در ميان جانباختگان سانحه هوايي در ايران بودند.

"مرضيه(ماري) فروتن" دانشجوي دکتري جغرافيا و "منصور اصفهاني" دانشجوي دکتري مهندسي عمران اين دانشگاه بودند.

همه در دانشگاه واترلو شوکه و ناراحت هستند. قلب ما براي جانباختگان، دوستان و خانواده آنها به درد آمده است.

فروتن و اصفهاني هر دو از محققان خوب دانشگاه واترلو بودند.

ما به جامعه دانشگاهي کانادا و جامعه ايراني-کانادايي‌ از دست دادن اين محققان و تمامي جانباختگان حادثه را تسليت مي‌گوييم و از خانوداه جانباختگان حمايت مي‌کنيم.

پيام تسليت دانشگاه "وسترن" در پي جان باختن دانشجويان ايراني در سانحه هوايي

همچنين رئيس دانشگاه "وسترن" از دست دادن چهار تن از دانشجويان ايراني اين دانشگاه در اين حادثه را تسليت گفت.

به نقل از وب سايت رسمي دانشگاه وسترن، "آلن شپرد"(Alan Shepard) رئيس دانشگاه "وسترن"(Western) که در "اُنتاريو" کانادا قرار دارد به صورت رسمي، بيانيه‌اي صادر کرد و کشته شدن چهار دانشجوي ايراني اين دانشگاه در سانحه هوايي روز چهارشنبه را تسليت گفت.

به گزارش ايسنا، "غزل نوريان" دانشجوي انرژي مواد نانوفوتونيک، "ميلاد نهاوندي" دانشجوي توليدات صنعتي زيستي، "حديث حيات‌داوودي" دانشجوي مرکز علوم تحقيقات الکتروشيمي و خوردگي مقطع دکتري و "ساجده سرائيان" که دانشجوي جديد الورود اين دانشگاه بود، قرار بود در رشته مهندسي شيمي مقطع کارشناسي در اين دانشگاه آغاز به تحصيل کند.

با همکاري سازمان سنجش؛

سيستم فروش «ووچر» آزمون هاي بين المللي «جي آر اي» و تافل فعال شد

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: سيستم فروش «ووچر» آزمون هاي بين المللي «جي آر اي» و تافل فعال شد و داوطلبان مي توانند با مراجعه به مراکز مجاز ووچر آزمون ها را خريداري کنند.

به گزارش مهر، سيستم فروش ووچر (Voucher) و ثبت نام در آزمون هاي GRE General و TOEFL در ايران باز شد.

داوطلبان از طريق اين سيستم ميتوانند ووچر خريداري کنند و شخصا تا قبل از اتمام مهلت اعتبار ووچر در تمام مراکز مجاز کشور ايران که در سايت ETS داراي ظرفيت خالي هستند، ثبت نام کنند.

متقاضي موظف است، اطلاعات شخصي مطابق شناسنامه يا گذرنامه و پروفايل ETS را در اين سايت ثبت کند؛ پس از ثبت اطلاعات يک کدپيگيري جهت ادامه فرايند به شماره تلفن همراه متقاضي پيامک مي شود.

متقاضياني که در 2 ماه اخير از طريق اين سايت نسبت به ثبت نام يا دريافت ووچر در آزمون TOEFL يا GRE اقدام کرده اند، مجاز به ثبت نام در همان نوع آزمون نيستند ولي مي توانند ووچر آزمون نوع ديگر را از طريق اين سايت خريداري کنند.

ووچر خريداري شده پس از پرداخت هزينه به متفاضي نمايش داده خواهد شد.با توجه به محدود بودن تعداد ووچرها، پذيرش از متقاضيان و دريافت وجه به تعداد ووچر موجود است و پس از اتمام ووچر درخواست جديدي ثبت نخواهد شد.امکان ثبت نام در ليست رزرو وجود ندارد و اين سامانه صرفا در زماني که ووچر موجود باشد فعال خواهد بود.

کل هزينه ووچرهاي آزمون TOEFL يا GRE بصورت اينترنتي ، در زمان ثبت درخواست اخذ مي شود و هزينه ديگري يا به شيوه غيراينترنتي دريافت نمي‌شود.وجوه دريافت شده از داوطلباني که ووچر به آنها نمايش داده شده باشد به هيچ وجه قابل استرداد نيست و سازمان سنجش پيشنهادي براي اين متقاضيان ندارد.فعاليت کاربران در اين سيستم ذخيره مي شود.بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در تاريخ 7 مهرماه 98 با هماهنگي به عمل آمده با مراجع ذيربط و موسسه ETS، امکان فروش مرحله جديد ووچر TOEFL به مبلغ 26 ميليون و 600 هزار ريال معادل 2 ميليون و 660 هزار تومان و ووچر GRE به مبلغ 24 ميليون و 600 هزار ريال معادل 2 ميليون و 460 هزار تومان فراهم شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما