شناسهٔ خبر: 375114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت قاطع ایران از حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق

صاحب‌خبر -


به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه در یک سفر منطقه‌ای، با انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر مشاور در امور مجلس امارات عربی متحده دیدار و درخصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به‌ویژه عراق گفتگو و تبادل نظر کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار، بر ضرورت مخالفت همه کشورها با پدیده خطرناک تروریزم تأکید کرد و مقابله با افراط‌گرایی را ضروری دانست.

وی همچنین نحوه حملات تروریستی اخیر در عراق را نشان‌دهنده وجود عناصر خارجی در ورای این حملات دانست و از تبدیل این موضوع به یک رویه بین‌المللی در صورت سکوت کشورها هشدار داد. 

امیرعبداللهیان در این دیدار با تشریح سیاست‌های کشورمان در عراق بر حفظ تمامیت ارضی، احترام به حاکمیت ملی و پایبندی به قانون اساسی و همچنین نتیجه انتخابات اخیر این کشور که ناشی از روند سیاسی موجود است تأکید کرد.

وی افزود: مردم عراق مخالف تجزیه این کشور هستند و ما از مردم عراق و دولت این کشور در مبارزه با تروریزم و حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی آن مؤکداً حمایت می کنیم. 

امیرعبداللهیان گفت: تأخیر در مبارزه با تروریزم به بهانه تشکیل دولت خطا و فرصت دادن به جنگ‌طلبان است و باید مبارزه با تروریزم به موازات تشکیل دولت برمبنای نتایج انتخابات پارلمانی مورد توجه قرار گیرد. 

وزیر مشاور در امور خارجی امارات، گسترش افراط‌گرایی، خشونت و طایفه‌گرایی را به ضرر همه کشورهای منطقه دانست و دیدارها و رایزنی‌های مقامات کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران را مهم‌ترین راه مقابله با تهدیدهای تروریستی خواند. 

قرقاش با تأکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق، اهمیت شکل‌گیری هر چه سریع‌تر دولت به‌منظور فایق آمدن بر بحران جاری و تقویت مبارزه با تروریزم و همچنین طایفی نبودن رویکرد کشور را یادآور شد. 

وی افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران در تسریع راه حل سیاسی در این کشور بسیار مهم قلمداد می‌شود.

در این دیدار، احمد جرمن معاون سیاسی وزارت امور خارجه امارات، فیاض سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات و سیف رغابی سفیر امارات در تهران نیز حضور داشتند.



نظر شما