شناسهٔ خبر: 37487219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ترامپ امکان کتمان سیلی‌های بعدی را نخواهد داشت

اقتصاد ایران: کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر جزئیات اخبار حمله سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد منتشر شود، ترامپ نمی‌تواند برای انتخابات پیش رو امیدی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به پاسخ سپاه پاسداران به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد، اظهار داشت: ورای این که آمریکایی‌ها چه تلفاتی در این حمله داشته‌اند، نفس این اقدام و حرکت که نشان‌دهنده سرعت عمل و انتخاب هدف است، مهم است چون این پایگاه برای موقعیت آمریکا در منطقه بسیار محوری و کلیدی بوده است.

وی افزود: پیام دیگر این است که جمهوری اسلامی ایران با هر طرفی حتی آمریکا، با جدیت برخورد می‌کند و در دادن پاسخ قاطع، مصمم و محکم است و این یک سیلی بود و پیام‌های بسیار مهمی برای طرف آمریکایی داشت.

ظهره وند با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ کشوری سابقه چنین برخوردی با آمریکایی‌ها نداشته، تصریح کرد: ما با این عملیات موضع آمریکا را شکستیم و نشان دادیم که ایران مصمم است و در مسیر مقاومت عقب‌نشینی نخواهد کرد و آمریکایی‌ها باید در موضع حضورشان در منطقه تجدیدنظر کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه ترور شهید سلیمانی با زدن پایگاه‌های آمریکا و حتی چندین فرمانده آمریکایی هم قابل جبران نیست، تاکید کرد: استراتژیستهای آمریکایی روی پیام این حمله حساب می‌کنند و سه روز پیش شش فرمانده نظامی وزارت دفاع آمریکا استعفا دادند که این مهم نشان دهنده این است که اقدام ترامپ کاملا خطا و غیر راهبردی بوده و نشان دهنده این است که مسیر شناخته شده در ایالات متحده برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی طی نشده و ترامپ با رویکرد قماربازانه‌اش صفر و یک به ماجرا نگاه کرده‌ است.

وی با اشاره به کتمان آمریکایی‌ها از میزان تلفات وارده به نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد بر اثر پاسخ موشکی سپاه اظهار داشت: ترامپ تا اینجا با روش خود سعی می‌کند که تا می‌تواند جزئیات این حمله را بپوشاند و این یکی از ترفندهای اوست چون تصور می‌کند اگر واقعیت صحنه آشکار شود، نه تنها باید هرچه سریع‌تر این پایگاه را ترک کند، بلکه پایگاه‌های دیگر منطقه را نیز باید تخلیه کند.

ظهره وند افزود: مسئله کنونی ترامپ انتخابات ۲۰۲۰ است و اکنون رقبای ترامپ در حال حمله به او هستند و حتی مشکل او به موضع دموکرات ها محدود نمی‌شود و مهم ترین شخصیت‌های جناح محافظه‌کار هم به ترامپ حمله می‌کنند و می‌گویند این کاری که تو کرده‌ای با عقلانیت سیاسی و راهبردهای ایالات متحده همخوانی ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه اگر جزئیات اخبار حمله سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد منتشر شود، ترامپ نمی‌تواند برای انتخابات پیش رو و حتی ادامه وضعیت کنونی تا یک سال دیگر امیدی داشته باشد، گفت: ترامپ همان مسیر قماربازی خود را طی می‌کند و و جزئیات را می‌پوشاند و تا می‌تواند سعی می کند ماجرا را کوچک نشان دهد.

وی تاکید کرد: اگر آمریکا سیلی‌های دیگری بخورد، دیگر امکان کتمان نخواهد داشت؛ چون این احتمال وجود دارد که در جغرافیای مقاومت کسانی باشند که به زودی سیلی‌های بعدی را به آمریکا بزنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما