شناسهٔ خبر: 37481869 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

چند نخبه در سقوط هواپیمای اوکراینی جان باخت؟+پیام تسلیت دانشگاه ها

صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی دچار نقص فنی شد و سقوط کرد

صاحب‌خبر -

 دانشگاه های صنعتی شریف، علوم پزشکی ایران و امیرکبیر درگذشت تعدادی از دانش آموختگان خود را در سانحه هوایی سقوط هواپیمای اوکراینی تسلیت گفتند.

دانشگاه صنعتی شریف امروز چهارشنبه با صدور پیامی، درگذشت ۱۳ دانشجو و دانش آموخته این دانشگاه را در سانحه هوایی امروز هواپیمای مسافربری اوکراین در تهران تسلیت گفت.


در این پیام آمده است:‌ جان‌باختن تعدادی از هموطنان و دانش‌آموختگان دانشگاه شریف در سانحه‌ دلخراش و اندوهبار سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را به ملت عزیز ایران و خانواده‌ بزرگ دانشگاه شریف تسلیت و تعزیت می گوییم.

 



در ادامه این پیام آمده است: از درگاه خداوند متعال برای آن عزیزان سفر کرده رحمت واسعه الهی و برای خانواده های معززشان صبر جزیل مسئلت می نماییم.

همچنین حسن حسینی معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف در پیامی دست نویس، آورده است: با غم و اندوه فراوان، در این لحظات غم انگیز و تأثرآور، درگذشت تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف را در سانحه هوایی امروز به خانواده این عزیزان، خانواده دانشگاه و جامعه دانشگاهی تسلیت و تعزیت عرض می کنم.
حسینی در این پیام تاکید کرده است: برای همه ما، ساعات و لحظات بسیار سنگین و سختی است. این عزیزان، فرزندان ما هستند و خود را در غم خانواده آنان شریک می دانم.
معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف در پایان این پیام می افزاید: خداوند متعال روح آنان را متعالی و آرامش و صبر و شکیبایی و اجر به خانواده آنان و همه ما عنایت کند.


پیام تسلیت دانشگاه علوم پزشکی ایران


جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در پیامی درگذشت فرزندان محسن اسدی لاری، عضو هیأت علمی این دانشگاه و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت همچنین زهرا مجد، سرپرست مدیریت بورس ها و مأموریت آموزشی معاونت بین الملل دانشگاه را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: وقوع حادثه غم بار و جانگداز سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۰ سرنشین منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد و خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی ایران را همانند خانواده‌های عزادار و عموم ملت شریف ایران داغدار و اندوهگین ساخت.


کوهپایه زاده در این پیام می افزاید: ‎متأسفانه باخبر شدیم فرزندان عزیز دکتر محسن اسدی لاری عضو محترم هیات علمی دانشگاه و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت و دکتر زهرا مجد عضو محترم هیات علمی دانشگاه و سرپرست مدیریت بورس های معاونت بین الملل در این پرواز حضور داشتند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این پیام نوشت: تحمل سوگ فقدان و از دست دادن فرزندان، صبر بزرگ الهی را می‌طلبد. اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی ایران این ضایعه تلخ و جانکاه را به دکتر محسن اسدی لاری و دکتر زهرا مجد تسلیت گفته و از خداوند متعال برای درگذشتگان غفران و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

 

پیام تسلیت دانشگاه پیام نور درپی جان باختن ۲ دانش‌آموخته


دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم با صدور پیامی خبر از درگذشت ۲ دانش آموخته خود در این سانحه هوایی داد.


نسیم رحمانی فر و امیرحسین سعیدی نیا هر ۲ دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی پزشکی این دانشگاه بودند.


رحمانی فر ترم تحصیلی گذشته و سعیدی نیا در آذرماه امسال از پایان نامه کارشناسی ارشد خود دفاع کرده بودند.


دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صدور پیامی آورده است: از خداوند متعال برای این عزیزان از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان، صبر جمیل مسألت داریم.

صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

این هواپیما عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بوده و ۱۸۰ مسافر و خدمه داشته است.

/ایرنا

نظر شما