شناسهٔ خبر: 37475207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقام سخت التیام قلب های جریحه دار

کرج - ایرنا - پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار دلهای آزادیخواهان جهان در واقع التیامی برای قلب های جریحه دار میلیون ها انسان دغدار در ایران و جهان بود، پاسخی که موجی از شادمانی مردمی در جهان ، ایران و البرز به راه انداخت.

صاحب‌خبر -

شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی هرچند ننگی ابدی بر پیشانی سردمداران کاخ سفید بود اما داغی سنگین هم بر دل مسلمانان و آزادی‌خواهان گذاشت که تنها با انتقام دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدری التیام می‌یافت.

پس از حمله موشکی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق و نخستین انتقام از حمله تروریستی شیطان بزرگ، وحشت‌ همراه با آماده‌باش رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی نشان داد که شهادت سردار سلیمانی نیز همچون حضورش برای دشمنان رعب‌انگیز است.
رهبر معظم انقاب بارها در سخنرانی‌های مبسوط خود فرموده‌اند که این دشمنان هستند که از ایران سیلی خواهند خورد و نخستین سیلی ملت ایران پرتاب موشک به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق بود.
شهادت حاج‌قاسم سلیمانی به طور حتم برای او شیرین و برای بازماندگانش تلخ است و ملت همیشه در صحنه ایران با حضور در آیین تشییع این سردار رشید اسلام ارادت خود را به شهدا و دلارمردان مبارزه با ظلم و ستم نشان دادند و انتقام سخت را از نیروهای نظامی کشورمان خواستار شدند.

ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد چهارشنبه و همزمان با حمله تروریستی روز جمعه آمریکا به سردار سلیمانی و یارانش بخشی اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لبیک به خواست مردم نشان داده شد که این اقدام انتقامی، مرهمی بر زخم ملت ایران اسلامی برای از دست دادن سردار دلهایشان است.

این پاسخ شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله تروریستی آمریکا با شلیک  چندین فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق مورد استقبال مردم استان البرز قرار گرفت.
یکی از دانشجویان در کرج به خبرنگار ایرنا گفت: این واکنش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که ایران اسلامی هر وقت اراده کند توانایی برهم ریختن صفوف دشمنان نظام اسلامی را دارد.
سیدحکمت معصومی افزود: اگرچه قلب ها این روزها داغدار و عزادار بهترین مدافعان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است اما پاسخ موشکی ایران به آمریکا در بغداد مرهمی بر این زخم‌ها بود.
این شهروند کرجی ادامه داد: بدون شک این اقدام پاسخی کوبنده و سهمگین به یاوه‌گویان است و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ثابت کرد که با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم در مقابل استکبار ایستاده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز به واسطه اندیشه بلند و والای سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، سلیمانی‌های دیگری آماده رزم شدند تا در سایه وحدت زخم‌های کاری بیشتری را به زورگویان جهان زده و انتقام مظلومان را بگیرند.
یک خانم خانه‌دار نیز اظهار داشت: این نخستین گام انتقام و التیامی اولیه برای مردم ایران اسلامی است و درگام های بعد زبان دراز یاوه گویان و زورگویان ملت های مسلمان جهان کوتاه خواهد شد.
رقیه وطن‌پرست افزود: سردار سلیمانی و همرزمانش شهید شدند تا بار دیگر ملت‌های مظلوم و مسلمان جهان در مسیر روشنگری نسل‌های آینده قرار گرفته و راه را برای کافران مسدود کنند.
این شهروند تاکید کرد: با انسجام و وحدتی که در ایران اسلامی به پشتوانه ولایت فقیه شاهد هستیم ضربه های بعدی سهمگین تر خواهد بود و اظهار ندامت آمریکا تاثیری نخواهد داشت.

همچنین یک مدرس دانشگاه گفت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بسیار منطقی و هوشمندانه بود.

وی افزود: شهادت سلیمانی سبب وحدت بیش از پیش امت اسلام و مقاومت شد و اگر ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از این اتفاق آگاه بود هرگز دستور این اقدام تروریستی را صادر نمی‌کرد.  

یک دختر دانشجو اظهار داشت: از این انتقام سخت نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار خوشحال شدم و امیدوارم رژیم جنایتکار آمریکا از این سیلی محکم درس عبرت بگیرد.

وی با قدردانی از انجام موفقیت‌آمیز عملیات هوشمندانه سپاه پاسداران افزود: با این اقدام انتقام خون سردار بزرگ اسلام و جهان حاج قاسم سلیمانی از ایادی استکبار و آمریکای جنابیتکار گرفته شد.

دانش آموز پسر مقطع دبیرستان هم تصریح کرد: آمریکا هر چند توانست سردار دلهایمان را شهید کند اما ما هستیم و راهش را ادامه می‌دهیم.

علی جعفری افزود: ترامپ قمارباز بداند آخر عمرش است و باید بساط خود را از منطقه خاورمیانه جمع کند و برود.

مهدی مرادی کارشناس رایانه اظهار داشت: بدون شک هر قطره از خون شهید حاج قاسم سلیمانی با موشکی بر پیکره استکبار و در راس آن آمریکای جنایتکار پاسخ داده می‌شود.

همچنین کارمند یکی دستگاه‌های اجرایی البرز گفت: مردم ایران با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و همپیمانانش، با جان و دل از تمامیت ارضی کشورمان دفاع می‌کنند و آماده پاسخ به هرگونه تجاوز آمریکا هستند.

یک کارگر ساختمانی نیز با ابراز خرسندی از اقدام تلافی‌جویانه سپاه پاسداران و پاسخ به حمله تروریستی آمریکا به خودور حامل سردار قاسم سلیمانی در عراق تصریح کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی، اختصاص اعتبار مالی مناسب به سپاه پاسداران و ارتش برای دفاع از کشورمان اقدامی شایسته و لازم است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

در پاسخ به این حمله تروریستی آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

عین‌الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است و در سال ۲۰۰۳ میلادی تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ میلادی در آن باقی ماندند.

عین‌الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است.

در پایان سال ٢٠١٤ به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌ المللی ضد داعش قرار گرفت.

پایگاه آمریکا در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق نیز بامداد چهارشنبه هدف حملات موشکی قرار گرفت.

تاکنون گزارش رسمی از خسارت ها و تلفات حملات تلافی‌جویانه سپاه به پایگاه‌های آمریکایی منتشر نشده است.

نظر شما