شناسهٔ خبر: 37471863 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش سی‌ان‌ان از افزایش قیمت نفت پس از حملات موشکی ایران

تهران- ایرنا- شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد، در پی تایید وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) مبنی بر اصابت ده‌ها موشک بالستیک به پایگاه نظامی آمریکا در عراق و افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال ادامه پاسخ‌های متقابل ایران و آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش این شبکه خبری آمریکایی، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا و برنت در روز چهارشنبه به ترتیب به ۶۳ دلار و ۶۹ دلار رسید.

"سی‌ان‌ان" افزود،   حملات سه شنبه شب ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق در پاسخ به ترور سردار "قاسم سلیمانی" از سوی آمریکا در بغداد بود و ایران از این اقدام آمریکا به عنوان "اقدام جنگی" یاد کرد و وعده داد به آن پاسخ می دهد.

"مت اسمیت"، مدیر تحقیقات موسسه "کلیپر دیتا" در این رابطه گفت، اینکه ایران پاسخ بدهد، تعجبی ندارد، آنچه مایه نگرانی است این است که این پاسخ نشانه مسایل آتی و پیش رو است.

افزایش قیمت نفت می تواند به اقتصاد جهان که درگیر دست و پنجه نرم کردن با تبعات فعالیت ضعیف بخش تولید است، آسیب بزند.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی  دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

نظر شما