شناسهٔ خبر: 37470852 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار از سقوط بوئینگ 737 تهران-کیف/ همه مسافران جان باختند/ اغلب مسافران ایرانی هستند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جان باختن همه 176 سرنشین سانحه سقوط بوئینگ 737 اوکراینی، گفت: اغلب مسافران پرواز تهران-کیف که صبح امروز سقوط کرد، ایرانی بودند.
به گزارش سرویس حوادث آریا، طبق آخرین بررسی‌ها، اغلب مسافران پرواز تهران-کیف ‌که امروز سقوط کرد، ایرانی بوده‌اند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: گروه‌ها‌ی تجسس و نجات سازمان هواپیمایی به محل سانحه اعزام شده‌اند و گروه بررسی سانحه مطابق استانداردهای جهانی تشکیل شده و فرایند جمع آوری اطلاعات و بررسی سانحه آغاز شده است.
بنابراین گزارش صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 800-737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز 752 در ساعت 6:12 ‌از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت 6:18 در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.
هواپیما دارای 167 مسافر و 9 نفر خدمه پروازی بوده و بررسی های اولیه حاکی از جان باختن همه سرنشینان هواپیما است.

ارتباط خلبان با برج مراقبت پس از پرواز قطع شد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تایید بروز نقص فنی در پرواز شرکت هواپیمایی اوکراین گفت: بلافاصله پس از بلند شدن (تیک آف) هواپیما از باند فرودگاه امام، ارتباط بی سیم این هواپیما با برج مراقبت قطع شد.
رضا جعفرزاده افزود: این هواپیمای اوکراینی با 167 مسافر و 9 کادر پرواز، ساعت 6 و 12 دقیقه بامداد امروز فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران را به مقصد فرودگاه کی یف در اوکراین ترک کرد و شش دقیقه بعد در ساعت 6 و 18 دقیقه در حوالی شهریار سقوط کرد.
وی افزود: این هواپیما حامل تعدادی زیادی از هموطنان ما و تعدادی مسافر از سایر ملیت‌ها بوده و ارزیابی‌های اولیه حاکی است همه مسافران این پرواز جان باخته اند.
به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، تیم‌های امدادی و ارزیاب و بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شده و مشغول بررسی میدانی و کشف شواهد برای بررسی علت حادثه سقوط هستند.
جعفرزاده افزود: کمیسیون بررسی سوانح هوایی هم اکنون مشغول بررسی علت حادثه است و بزودی علت اولیه بروز این حادثه از طریق این کمیسیون اعلام خواهد شد.
وی گفت: مردم اخبار را از طریق مجاری رسمی و خبرگزاری‌ها پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همه پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه‌های سراسر کشور در زمان خود انجام می‌شود و هیچ اخلال و تاخیری در پرواز‌ها وجود ندارد.
رضا جعفرزاده افزود: به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در اطراف تهران، هیچ اخلال و تاخیری در پرواز‌ها ایجاد نشده است و همه پرواز‌ها در زمان از قبل تعیین شده، انجام می‌شود.

کولیوند: همه مسافران هواپیمای اوکراینی جان باختند
رئیس اورژانس کشور گفت: بنده در صحنه حضور دارم و متاسفانه با توجه به سقوط هواپیمای اوکراینی، تمام مسافران جان باخته اند و کسی زنده نمانده است.
پیرحسین کولیوند افزود: اورژانس، اولین گروه حاضر در صحنه بوده است و ما در تلاش هستیم تا اجساد جان باختگان را جمع آوری کنیم.
وی اضافه کرد: مسافران این حادثه در حال حاضر قابل شناسایی نیستند و بدن‌های آنان متلاشی شده است.
رئیس اورژانس کشور گفت: کسی از سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین زنده نمانده است و در حال جمع آوری اجساد هستیم.
وی گفت: همه نیرو‌های امدادی و اورژانسی در صحنه حضور دارند و اکنون اجساد را در یک محل جمع آوری می‌کنیم تا با آمبولانس‌های پزشکی قانونی به پزشکی قانونی منتقل شود.

سلیمی: قطعات هواپیمای مسافربری پراکنده شده است
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: خیلی بعید است که مسافری از سقوط هواپیمایی خطوط هوایی اوکراین زنده مانده باشد.
سلیمی درباره سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین که در حوالی فرودگاه امام خمینی سقوط کرد، افزود: این هواپیما در یک منطقه وسیع سقوط کرده که قطعات آن پراکنده است و ما از صبح با همه دستگاه‌های امداد و نجات به منطقه اعزام کردیم، اما بعید است کسی از سقوط این هواپیما زنده مانده باشد و تمام 167 مسافر آن بر اثر این سقوط فوت کرده اند.
وی گفت: ما اکنون از طریق بالگرد‌ها تردد می‌کنیم، چون مسیر تردد خودرو‌ها بسته شده و خواسته ما این است که مسیر‌های زمینی را هم برای تردد خودرو‌ها باز کنند.

نظر شما