شناسهٔ خبر: 37459843 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

صدور کارت سوخت المثنی چقدر طول می‌کشد؟

حسین مرادی / tasnimnews

صاحب‌خبر -

صدور کارت سوخت المثنی روزانه به 30 هزار عدد رسیده است، اما با توجه به درخواست‌های زیاد، زمان صدور کارت‌های سوخت که در حالت عادی بین 2 تا 3 هفته زمان می‌برد بسیار بیشتر طول می‌کشد.

با شروع طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد آن دسته از مالکان وسایل نقلیه که به هر دلیلی به کارت سوخت دسترسی ندارند، برای صدور کارت سوخت هوشمند المثنی می‌بایست مدارکی را به این شرح به دفاتر پلیس+10 ارائه دهند؛ افراد حقیقی باید یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه نظیر اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه را به همراه داشته باشند. همچنین مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی نیز معرفی‌نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضا و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده مورد نیاز است.

متقاضیان کارت المثنی برای تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +10 می‌بایست مبلغ 10 هزار تومان را در پایانه‌های pos بانک ملت که در این دفاتر وجود دارد، پرداخت کنند. همچنین دریافت رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر، یکی دیگر از مراحلی است که باید آن را انجام داد. همچنین برای آن دسته از افرادی که در سایت دولت همراه مراحل ثبت نام را انجام داده‌اند، به ارائه درخواست المثنی نیازی نیست و کارت سوخت این افراد توسط اداره پست به آدرسی که در هنگام ثبت نام اعلام کرده‌اند، ارسال خواهد شد.

زمان صدور کارت سوخت المثنی

رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص بیان کرد به صورت روزانه 30 هزار کارت سوخت به تولید می‌رسد که برخی اوقات این میزان به 50 هزار کارت در روز نیز افزایش می‌یابد، اما با توجه به اینکه حدود 300 تا 400 هزار درخواست در صف تولید وجود دارد، احتمال دارد زمان صدور کارت‌های سوخت که در حالت عادی حدود 2 تا 3 هفته طول می‌کشد، به 2 ماه افزایش پیدا کند.

نظر شما