شناسهٔ خبر: 37452124 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

این خبر تکمیل می‌شود:

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت/ مراسم خاکسپاری به تعویق افتاد/ ۵۶ جان باخته و ۲۱۳ نفر مصدوم/ پیام تسلیت و دستور رئیس جمهور در پی این رویداد

به دلیل ازدحام بسیار بالا و فشار جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان، تعدادی از هموطنان جان باختند. مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با تایید این خبر گفت: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعه سازی دشمنان توجه نکنند.

صاحب‌خبر -
تابناک اجتماعیمدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: به دلیل ازدحام بسیار بالا و فشار جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی تعدادی از هموطنان جان باختند.

به گزارش «تابناک»، بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این خبر گفت: متاسفانه برابر گزارش‌هایی دریافتی به دلیل ازدحام جمعیت، تعدادی از هموطنان در حین مراسم، مجروح شده و تعدادی دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

وی بدون اعلام شمار و آمار فوتی‌ها و مصدومان تاکید کرد: رسیدگی به مجروحان ادامه دارد و تعدادی از ایشان در محل درمان و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

کولیوند همچنین تاکید کرد: دکتر نمکی وزیر بهداشت شخصا در محل حضور دارند و از نزدیک امور فوریت های پزشکی را مدیریت می کنند و تحت نظارت دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان، اطلاعات تکمیلی از اعلام خواهد شد.
 

آمار فوتی‌ها مورد تایید نیست

 
به رغم آنکه مراجع تایید نشده آمارهایی درباره شمار جان باختگان مراسم تشییع در کرمان منتشر می کنند، وزارت بهداشت بر غیرقابل اتکا بودن آمارها تاکید دارد و گمانه زنی ها در این خصوص را مردود می خواند.
 
کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اثر ازدحام جمعیت در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی تعدادی از هموطنان مصدوم در کرمان شده‌اند گفت: این افراد به مراکز درمانی انتقال یافته و شخص وزیر بهداشت پیگیری وضعیت این افراد است. آمار منتشر شده درباره تعداد فوتی‌های این حادثه از سوی وزارت بهداشت تایید نمی‌شود.
 

مردم به شایعات دشمنان توجه نکنند


همچنین حمید شمس الدینی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تاکید کرد: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعه سازی دشمنان نظام که از این حضور بی نظیر غافلگیر شده‌اند، توجه نکنند.

شمس الدینی با اشاره به حضور آگاهانه و هوشیاری مردم در تمام عرصه‌ها گفت: حضور مردم در تمام مسیر همچنان ادامه دارد و ازدحام مردم بسیار زیاد است و بر اثر این ازدحام تعدادی از هموطنان جان باخته و تعدادی مصدوم شدند.
 

مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی به تعویق افتاد


مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.
 

۳۲ جان باخته و ۱۹۰ نفر مصدوم

 
14:35 دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آمار جان باختگان و مصدومان به ایسنا گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی براثر ازدحام شدید جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در کرمان ۳۲ تن فوت کردند و ۱۹۰ نفر نیز مصدوم شدند.
 
افزایش شمار جانباختگان حادثه کرمان به ۴۰ نفر
 
15:19 دکتر پیرحسین کولیوند در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات براثر ازدحام شدید جمعیت در مراسم امروز تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در کرمان، تاکنون ۲۱۳ تن مصدوم شدند و ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
آمار جان باختگان بیش از ۵۰ تن است
 
عباس آمیان، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان به ایسنا گفت: آمار کشته‌های این حادثه بیش از ۵۰ نفر است که بیشتر افراد جان باخته مرد هستند و رده سنی این افراد، کم سال‌ها و بزرگسالان هستند، اما بیشتر آقایان فوت شده در رده سنی بزرگسال هستند.

براساس این گزارش، افراد تشییع کننده پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.
 
تسلیت رئیس جمهور به مناسبت این رویداد

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در مراسم خاکسپاری سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان به معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا سریعاً به وضعیت مصدومان و خانواده‌های بازماندگان رسیدگی نمایند. متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

حضور گسترده مردم بزرگ ایران در مراسم تشییع و تجلیل از سردار بزرگ اسلام و ایران سپهبد شهید قاسم سلیمانی، جلوه‌ای از قدرشناسی مردم ایران را به نمایش گذاشت. وجودی که در زمان حیات با دفاع از تمامیت ارضی کشور سنگ تمام گذاشت و پیکر مقدسش هم خروشی از جنوب تا شمال کشور ایجاد کرد.

با کمال تأسف در مراسم خاکسپاری ایشان به دلیل استقبال بی‌نظیر و متراکم مردمی تعدادی از هموطنان عزیز بر اثر ازدحام جمعیت جان خود را از دست داده‌اند.

از وزیر محترم بهداشت که هم‌اکنون در کرمان بسر می‌برند خواسته‌ام تا سریعاً به وضعیت مصدومان رسیدگی کنند.

معاون محترم اول نیز مأمور شده‌اند تا به وضعیت خانواده‌های بازماندگان رسیدگی نمایند و همچنین هیأتی را مأمور رسیدگی به دلایل بروز این اتفاق نمایند.

اینجانب با ابراز همدردی، این مصیبت را به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند رحمان برای این جانباختگان که از شیفتگان و دلدادگان آن شهید والامقام بودند، رحمت الهی را خواستارم.
 
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
 
آمار جان باختگان به ۵۶ تن رسید
 
دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آمار جان باختگان و مصدومان به «تابناک» گفت: بر اساس آخرین اطلاعات، بر اثر ازدحام شدید جمعیت در مراسم امروز ۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و شمار مصدومان ۲۱۳ تن بوده است که از این تعداد، ۶۸ تن در حال حاضر بستری هستند و مابقی مصدومان ترخیص شده‌اند.
 
اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد.
 

نظر شما