شناسهٔ خبر: 3744935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیگیری مرحله جدید مذاکرات هسته ای

عراقچی: صحبت از پیشرفت زودهنگام است/ امروز مذاکره ظریف و کری

عضو تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۱+۵ تصریح کرد؛ گفتگوها با حضور اعضای جدید در تیم های مذاکره، از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی امریکا از دیروز آغاز شده و امروز با دیدار وزیران خارجه ایران و امریکا ادامه می یابد.

صاحب‌خبر -


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امروز یکشنبه 3 اسفند 93 محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با جان کری، همتای امریکایی خود در ژنو مذاکرات هسته ای را پیگیری می کنند.

دیروز، در دومین روز مرحله جدید گفت و گوهای هسته ای در ژنو، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا نیز به مذاکره کنندگان پیوسته بودند و به گفته سید عباس عراقچی، گفتگوها را بصورت فشرده و جدی ادامه دادند.

عراقچی تصریح کرد: هنوز درباره میزان پیشرفت در مذاکرات چیزی نمی توان گفت و تا روزهای آینده، صحبت از پیشرفت، زودهنگام است.

در مذاکرات دیروز، هلگا اشمید، نماینده کشورهای دیگر 1+5 بود که در گفتگوهای مذاکره کنندگان ایرانی و امریکایی حضور داشت.

این مذاکرات، امروز نیز در سطح کارشناسان و معاونان پیگیری می شود و علاوه برآن، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در هتل ویلسون با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت وگو می کند.

جان کری در انگلیس

وزیر امورخارجه آمریکا پیش از سفر به ژنو، در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود ادعا کرد: شکاف های مهمی همچنان وجود دارد و باید گام هایی برداشته شود. کری بدون اشاره به اقدامات اعتمادساز داوطلبانه ایران در طول چندین ماه گذشته که به تأیید آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز رسیده است، اعلام کرد : گروه کشورهای 1+5 درباره ضرورت این موضوع که ایران باید ثابت کند برنامه هسته ای این کشور در آینده صلح آمیز خواهد ماند اختلاف نظری ندارد.

پس از آنکه ایران و 6 کشور در سوم آذر ماه، به دلیل وجود اختلافات عمده به خصوص در زمینه ظرفیت و میزان غنی سازی و شیوه رفع تحریم‌ها به توافق نرسیدند، توافق ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک‌ را برای هفت ماه یعنی تا 9 تیر تمدید کردند.

دانلود
 

نظر شما