شناسهٔ خبر: 37440647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر دفاع روسیه در تماس تلفنی با سرلشکر باقری:

سپهبد قاسم سلیمانی قهرمان ملی است

روزنامه جوان

وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان تأکید کرد: سپهبد قاسم سلیمانی قهرمان ملی بوده و نقش بسیار مهمی در شکست تروریسم در سوریه و عراق داشت.

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری مهر، در تماس تلفنی ژنرال شایگو و سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، وزیر دفاع روسیه، شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به ملت، دولت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت. شایگو در این گفت‌وگوی تلفنی که عصر امروز (دوشنبه) انجام شد تأکید کرد: سپهبد قاسم سلیمانی قهرمان ملی بوده و نقش بسیار مهمی در شکست تروریسم در سوریه و عراق داشت. وی اضافه کرد: ترور سردار سلیمانی اقدامی بی سابقه در بین کشور‌ها بوده و این اولین باری است که یک مقام ارشد از سوی یک کشور دیگر بدون هیچ دلیلی در خاک کشور ثالثی ترور می‌شود.

وزیر دفاع روسیه گفت: اقدام تروریستی علیه سردارسلیمانی، عملیاتی بسیار خطرناک بود که مخالفت مردم جهان و حتی مردم اروپا و امریکا را به همراه داشت. واقعیت این است که امریکا بدون هیچ دلیلی به خود حق مداخله در امور دیگر کشور‌ها را داده است. سردار سرلشکر باقری نیز در این تماس تلفنی اعلام کرد: اقدام جنایت‌آمیز امریکا در ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، مبدأ تحولات بزرگی در منطقه خواهد بود. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، روسیه و همه کشور‌های آزاد و مستقل جهان باید در مقابل امریکا ایستاده و اجازه تکرار اینگونه اقدامات را ندهند. سرلشکر باقری اضافه کرد: مردم ایران با حضور میلیونی خود در تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی خواستار اقدامات قاطع علیه امریکا در قبال این جنایت شده‌اند و بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران در کنار تلاش‌های سیاسی و حقوقی برای اخراج امریکا از منطقه، انتقام سختی را از امریکا خواهد گرفت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: امریکایی‌ها نتیجه این اقدام جنایتکارانه خود را خواهند دید و جمهوری اسلامی ایران زمان و مکان و چگونگی این اقدام را تعیین خواهد کرد.

نظر شما