شناسهٔ خبر: 37436832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

براساس طرح مجلس عراق؛

عبدالمهدی در دیدار سفیر آمریکا برخروج نظامیان خارجی تأکید کرد

تهران- ایرنا- "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر دولت پیشبرد امور در عراق دوشنبه شب در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد خواستار اقدام مشترک برای خروج نظامیان خارجی براساس طرح مجلس عراق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه تلویزیونی "سومریه نیوز"، به نقل از دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، عبدالمهدی این در دیدار با ماتیو تولر سفیر آمریکا بر ضرورت اقدام مشترک برای اجرای خروج نیروهای خارجی از عراق تأکید کرده است.

براساس بیانیه دفتر عبدالمهدی، در این دیدار آخرین تحولات و موضع دولت بغداد درخصوص حوادث اخیر عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی بر حساسیت شرایط کنونی و چالش‌های پیش‌رو تأکید کرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم عراق به میدانی برای جنگ افسار گسیخته تبدیل شود.

این دیدار یک روز پس از آن روی می دهد که پارلمان عراق روز یکشنبه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد و خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

نمایندگان پارلمان عراق در ادامه خواستار تقدیم شکایت رسمی به سازمان ملل و شورای امنیت علیه آمریکا شدند.

بدنبال تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور،«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه تهدید به اعمال تحریم‌های شدید علیه بغداد کرد.

این اقدام پارلمان عراق پس از انجام شد که مردم عراق در واکنش به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس از فرماندهان الحشد الشعبی خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

سپهبد سلیمانی و المهندس و هشت تن دیگر از همراهان آنها بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

نظر شما