شناسهٔ خبر: 37419319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

بیرق سردار سلیمانی بر زمین نمی ماند/ روایتی از فرمانده در صحنه نبرد

سردار قاسمی با تاکید بر اینکه بیرق سردار شهید سلیمانی بر زمین نمی ماند، گفت: امنیت شرق کشور و به ویژه جنوب خراسان، مدیون رشادت های سردار دلها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، در پی شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» جمعی از اهالی رسانه برای عرض تسلیت به دیدار سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی رفتند.

 

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از همان روزهای ابتدای جنگ ایران و عراق، در جبهه های نبرد حضور داشت، افزود: این سردار رشید اسلام با تجمیع نیروهای رزمی کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزمان موفق به تشکیل لشکر ۴۱ ثارالله شد که تا پایان جنگ، هدایت و راهبری نیروهای این لشکر را برعهده داشت.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه می توان ادعا کرد که سردار قاسم سلیمانی یکبار (یا حتی بیشتر) به دیدار تمامی شهدای لشکر ۴۱ ثارالله در استان‌های کرمان،‌ سیستان و بلوچستان و هرمزگان رفته است، گفت: این شهید والامقام به همراه شهید حسن باقری و شهید احمد کاظمی، ‌سه محور عملیات آزادسازی خرمشهر را در عملیات بیت المقدس برعهده داشتند.

 

به  گفته وی، سردار دلها پس از پایان یافتن جنگ ایران و عراق، به کرمان بازگشت و به دفاع از مردم مظلومان این استان‌ها که با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر درگیر بودند، پرداخت و در واقع تامین امنیت مرزهای شرقی را عهده دار شد.

 

سردار قاسمی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی تنها متعلق به سپاه پاسداران نیست بلکه امروز برای تمام مردم آزادیخواه جهان و جبهه مقاومت، یک انسان محبوب است، ادامه داد: دشمن جرات نداشت که در یک نبرد رو در رو، دست به شهادت سردار بزند بنابراین در یک عملیات ناجوانمردانه، ایشان را به شهادت رساند.

 

وی در ادامه به بیان خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت و اظهار داشت: اولین هیات رزمندگان، اولین موزه دفاع مقدس و ‌اولین مانور بزرگ زرهی را شهید سلیمانی در کرمان برپا و تشکیل داد.

 

وی به تلاش‌های بی وقفه سردار دلها برای ریشه کن کردن ناامنی اشرار در جنوب خراسان و سیستان و بلوچستان هم اشاره کرد و گفت: در این راه،‌ توفیق خدمت در کنار سردار را داشتیم؛ در سال ۸۴ که فرزند نوزاد این شهید والامقام فوت کرده بود، ایشان به تمامی فرماندهان سپاه تاکید کرده بود که به همراه خانواده در همایش فرماندهان شرکت کند و به گرمی از تمامی آنها در منزل خود پذیرایی کرد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی ادامه داد: در روزهایی که جاده بیرجند- زاهدان بسیار ناامن بود، سردار سلیمانی بسیاری از روستاهای شهرستان تایباد تا مسیر زابل را شخصا حضور یافت و به مردم تاکید کرد که امنیت را برقرار می کند.

 

وی از حضور میدانی شهید سلیمانی در کنار نیروهای رزمنده هم به عنوان یک فرمانده متواضع و شجاع یاد کرد و گفت: در برخی از عملیات‌هایی که به همراه وی در منطقه لکرکوه به منظور پاکسازی از لوث اشرار شرکت کردم، خود ایشان در کنار دیگر رزمندگان و بسیجیان حضور یافته و به دفاع پرداخت درحالیکه می توانست مدیریت عملیات را از پشت بی‌سیم انجام دهد.

 

سردار قاسمی با اشاره به انتصاب سردار قاآنی به فرماندهی سپاه قدس از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: تمامی انتصاب‌های معظم له کارشناسی و دقیق شده است؛ سردار قاآنی اصالتا فرزند فردوس است که بعد از مدتی به خراسان رضوی رفت؛ ایشان از نظر نظامی انسانی خوش فکر و توانمند است و قطعا اجازه نخواهد داد که بیرق سردار سلیمانی بر زمین بماند.

 

 

 

نظر شما