شناسهٔ خبر: 3741584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

عربتک امارات برنده پروژه نفت و گاز عربستان شد

شرکت اماراتی عربتک توانست برنده پروژه ارتقای تاسیسات آرامکو عربستان شود تا به این ترتیب امارات و عربستان همچنان برنامه های توسعه نفت و گاز خود را پیش ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اینترنتی امارات 247 به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت ساختمان عربتک امارات موفق شد یک پروژه نفت و گاز را به ارزش 253 میلیون دلار در عربستان از آن خود کند.

عربتک در بیانیه ای اعلام کرد که این پروژه شامل ارتقای تاسیسات پالایشی و میعان سازی گاز شرکت ملی نفت آرامکو عربستان می شود.

در همین حال، بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد که باوجود کاهش قیمت جهانی نفت در ماههای اخیر، دولت امارات به سرمایه گذاریهای خود به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت خام این کشور ادامه می دهد.

در گزارش منتشر شده از سوی این بانک، امارات در بالای فهرست کشورهای تولیدکننده نفت که همچنان به سرمایه گذاری برای توسعه ظرفیت تولید نفت خام ادامه می دهند قرار گرفته است و پس از آن، عربستان، آنگولا، ونزوئلا، لیبی و اکوادور به عنوان کشورهای تولید کننده نفت خام پیشتاز در عرصه افزایش ظرفیت تولید معرفی شده اند.

 از سوی دیگر، اطلاعات رسمی از میزان صادرات نفت عربستان که روز چهارشنبه (٢٩ بهمن ماه ٩٣) منتشر شده، نشان داد که صادرات نفت خام این کشور با کاهش ٣٦٢ هزار بشکه‌ای، از روزانه ٧,٢٩٦ میلیون بشکه در ماه نوامبر ٢٠١٤ به روزانه ٦.٩٣٤ میلیون بشکه در ماه دسامبر کاهش یافته است.

در عین حال، میزان نفت پالایش شده در پالایشگاههای عربستانی از روزانه ١,٨٠٩ میلیون بشکه در ماه نوامبر به روازنه ٢.٢١٧ میلیون بشکه در ماه دسامبر افزایش یافت. صادرات فرآورده‌های نفتی این کشور نیز از روزانه ٨٧٨ هزار بشکه در ماه نوامبر به روزانه ١,٠٥٠ میلیون بشکه در ماه دسامبر افزایش یافت.

 

نظر شما