شناسهٔ خبر: 37406312 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشییع نمادین پیکر سردار سلیمانی و المهندس در ناصریه عراق

بغداد - ایرنا - هزاران نفر در شهر «ناصریه» مرکز استان «ذی قار» در جنوب عراق امروز (یکشنبه) به خیابان ها آمدند و با برپایی آیینی نمادین، سرداران شهید سپاه اسلام حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را تشییع کردند.

صاحب‌خبر -

شرکت کنندگان در این مراسم از گروه های مختلف مردمی با شعارهای «سلیمانی تشکر تشکر»، «ابومهدی نمرده است و در بین ماست»، «آمریکا از عراق گمشو»، «همه ما سلیمانی و ابو مهدی هستیم» و فریادهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» جنایت تروریستی آمریکا را در به شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی و ابو المهندس، محکوم کردند.

در این آیین، مردم ناصریه با در دست داشتن پرچم های عراق و الحشد الشعبی و عکس های سرداران شهید سلیمانی و ابوالمهندس ضمن اعلام حمایت قاطع خود از مقاومت اسلامی، خواستار اخراج نیروهای اشغالگر آمریکا از خاک عراق شدند.

جمعیت هزاران نفری در ناصریه پیکرهای نمادین شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر همرزمان شهیدشان را بدرقه کردند.

قرائت قرآن و فاتحه خوانی برای شهیدان جنایت آمریکا در فرودگاه بغداد و برپایی نماز جماعت از دیگر آیین هایی بود که مردم ناصریه انجام دادند.

پیکرهای پاک شهدا صبح شنبه تا بامداد یکشنبه در میان استقبال باشکوه و بی نظیر گروه های مختلف مردم، مسؤولان، شخصیت‌های دینی و سیاسی کشور عراق، در شهرهای بغداد، کربلا و نجف تشییع شدند.  
در آیین تشییع شهدای مقاومت در عراق، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر موقت، «سید محمدرضا سیستانی» نماینده مرجعیت عالی، «هادی العامری» رییس جدید الحشد الشعبی، آیات عظام «بشیر نجفی»، «سید محمد الحکیم» از مراجع چهارگانه نجف، «فالح فیاض» و ده ها شخصیت برجسته و معروف این کشور حضور داشتند.

استقبال مردم شهرهای بغداد، کربلا و نجف از پیکرهای شهدا به حدی گسترده و پرشور و همراه با اشک و اندوه بود که پیکرهای پاک شهیدان با ساعت ها تاخیر برای تشییع به شهر بعدی می رسید.
صبح امروز مردم خوزستان با حضور میلیونی در اهواز و تشییع تاریخی شهدای مقاومت جهانیان را حیرت زده کردند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.

نظر شما